bazarnews

کد خبر: ۶۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
پانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه:
پانزدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه لحظاتی پیش و با حضور خبرنگاران در حال برگزاری است.
گروه اقتصادکلان بازارنیوز: غلامحسین اسماعیلی در پانزدهمین نشست اقتصادی خود به سوالات خبرنگاران در حوزه های قضایی پاسخ داد. اهم سخنان وی به شرح زیر است:
 
*تعادل و تنظیم بازار مخصوصا در شرایط اخیر با دولت است
اسماعیلی در پاسخ به این سوال که اگر سازمان یا اداره‌ای در جهت نارضایتی مردم اقدام کند یا مثلا موجب افزایش قیمت شود قوه قضائیه چه اقدامی در این موارد انجام میدهد، گفت: تعادل و تنظیم بازار مخصوصا در شرایط اخیر با دولت است. تخلفات در این حوزه هم متولی اش بخش های دولتی است و از همه مهم تر سازمان تعزیرات حکومتی که کار شبه قضایی انجام میدهد. به دنبال مچ گیری نیستیم ودر این جهت هر کمکی از دست ما براید انجام میدهیم. دادستان به لحاظ ریاستی که بر ضابطین دارد میتواند کمک کنند. واحدهای قضایی به دولت به معنای عام کلمه و به سازمان تعزیرات به صورت خاص کمک کنند. اعمال مجرمانه را اعم از فعل و ترک فعل میدانیم و اگر نهاد یا دستگاهی اقداماتی را باید انجام بدهد که انجام نداد به این موارد رسیدگی می کنیم.
 
*در ارتباط با وزرا تحقیقات انجام شده

سوال خبرنگار: در خصوص پرونده های فساد مالی اعلام کردید از برخی وزرا و مدیران ارشد دولت قبل که اکنون نیز سمت دارند تحقیق به عمل امده و کیفرخواست نیز صادر شده است. اسماعیلی اظهار داشت:در ارتباط باوزرا گفتم که تحقیقات انجام شده. شاید تعدادی از وزرا بنظر برسد در مظان اتهام باشند اما تحقیق از آنهالازم بود که انجام شده است. بیشتر به بحث نفت در ایام دور زدن تحریم ها در دولت سابق مرتبط بود. برای وزرا کیفرخواستی صادر نشده ،برای برخی افراد دیگر کیفرخواست صادر شده است.

*تشکیل کارگروه در رابطه با طرح مدیریت مصرف سوخت در سازمان بازرسی

اسماعیلی گفت: در مورد طرح مدیریت مصرف سوخت تکلیفی که به سازمان بازرسی شد این بود که نظارت کند رقمی که تصویب شد درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت به دهک های نیازمند پرداخت شود. در جهت تحقق این امر کارگروهی در سازمان بازرسی تشکیل شده. محاسبه شده روزانه درامد ناشی از افزایش بهای سوخت در کشور به چه میزان بوده واز دولت گزارش گیری و راستی ازمایی میشود. اقدام ما در راستای میزان درآمد و نحوه هزینه کرد است.

 
*یکی از بدهکاران عمده بانک اقتصاد نوین را بازداشت کردیم

اسماعیلی ادامه داد: یکی از بدهکاران عمده بانک اقتصاد نوین را بازداشت کردیم. رقم بدهی وی به بانک 3200 میلیارد تومان بود که در همین ایام بازداشت تا امروز 2500 میلیارد تومان را تسویه کرد. بزودی بدهی باقیمانده وی به نظام بانکی پرداخت میشود. بدهکاران بزرگ بانکی دیگری داریم که یکایک به سراغ انها میرویم و بدهی انها را تسویه می کنیم.

*آخرین جزئیات پرونده باند پولشویی در گلستان

اسماعیلی درباره آخرین جزئیات پرونده باند پولشویی در گلستان:9نفر بازداشت هستند. حدود 300 نفر اعضای آن هستند و بیش از 5 هزار میلیارد تومان رقم فعالیت مجرمانه این گروه اعلام شده. با تدابیر جدید قوه قضاییه درابتدای امر سعی میکنیم اموالی که متعلق به این باندهاست را شناسایی کنیم که از بین نرود. 78 نفر را ممنوع المعامله و 153نفر را مممنوع الخروج کردیم. توقیف 30کیلو شمش طلا،4خودرو گران قیمت با ارزش 15 میلیارد تومان،100 دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین،10 ملک در منطقه گران قیمت گرگان،بیش از300سند رسمی ملکی و یک زمین 200 هکتاری از اعضای این باند. املاکی مربوط به این گروه در قبرس و افغانستان شناسایی کردیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: