bazarnews

کد خبر: ۶۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
محمد اکبرنیا: هم اکنون بیش از 100 دفتر کاریابی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با اعزام نیروی کار به خارج از کشور مشغول فعالیت هستند. این دفاتر سال گذشته موفق به اعزام دو هزار نفر نیروی کار به خارج از کشور شدند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال برای اعزام پنج هزار نفر نیروی کار به خارج از کشور علی رغم وجود محدودیت ها و مشکلات در عرصه بین المللی به لحاظ مراودات دیپلماتیک هدف گذاری شده است.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که از طریق ارتباط کاریابی های خصوصی توانمند داخلی با بخش‌خصوصی کشورهای هدف این تعداد اعزام نیروهای کار ایرانی به خارج محقق شود.
اکبرنیا افزود: نیروهای که دارای توانمندی به لحاظ فنی و مهارتی هستندبا توجه به نیاز بازار کار جهانی به کشورهای مختلف جهت اشتغال، درآمدزایی و کسب تجربه اعزام می شوند.
وی اظهارداشت: برای این افراد یکسری پیش بینی هایی مثل صدور گواهی نامه شغلی و تامین اجتماعی شده که پس از برگشت از خارج بتوانند از مزایایی بیمه اعم از خدمات درمانی، بازنشستگی و غیره بهره مند شود.
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشورهای هدف با توجه به نیاز بازار خود تعداد نیروی کار مورد نیاز خود را پیشنهاد می دهند.
وی افزود: کشور هدف برای مثال در قرار دادی که با نیروی کارایرانی می بندد می توانند اعلام کند این نیروکار حداقل پنج سال باید در این کشور بماند اما اینکه به درخواست کشور هدف نیروی کار ایرانی بصورت دائمی در همان کشور ماندگار شود چنین بحثی وجود ندارد.
اکبرنیا اظهارداشت: برای اعزام نیروی کار دو آیتم «نیاز بازار» و «انباشت نیروی کار ایرانی» در داخل کشور باید مدنظر قرار گیرد.
وی با رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی تقاضای نیروی کار مدنظر کشورهای خارجی در حال حاضر بیشتر مربوط به پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و فنی و مهندسی است.
وی در ادامه افزود: هم اکنون اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای مختلف جهان مثل استرالیا، آلمان، کانادا، ترکیه، عمان، عراق، دانمارک، کشورهای حوزه اسکاندیناوی و غیره انجام می شود.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10.10 به مدت 45 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

برچسب ها: نیروی کار ، خارج ، اکبرنیا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: