bazarnews

کد خبر: ۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
بر اساس گزارش بانک مرکزی
بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، بودجه عمرانی مصوب چهار ماهه اول سال 95 دولت معادل 19.5 هزار میلیارد تومان بوده که در این مدت تنها 5 درصد آن پرداخت شده است.
بازار نیوز - بانک مرکزی گزارش منابع و مصارف بودجه عمومی کشور در چهار ماهه اول سال جاری را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد در چهار ماهه اول امسال تنها هزار میلیارد تومان از بودجه مصوب عمرانی به این بخش پرداخت شده است که این میزان، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هم افت داشته است. 

بر اساس گزارش بانک مرکزی پرداخت‌های عمرانی در چهار ماهه اول سال 93 معادل 530 میلیارد تومان، در سال 94 معادل 1.4 هزار میلیارد تومان و در سال 95 معادل هزار میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که بر اساس بودجه مصول در چهار ماهه ابتدای امسال دولت باید 19.5 هزار میلیارد تومان به پرداخت‌های عمرانی اختصاص می‌داد. 

در مقابل دولت در چهار ماهه ابتدای امسال 60.4 هزار میلیارد تومان پرداخت‌های جاری داشته است که نسبت به مدت مشابه سال 94 افزایش 21.4 درصدی داشته است. به عبارتی این گزارش نشان می‌دهد در حالی که پرداخت‌های عمرانی دولت 28 درصد کاهش یافته پرداخت‌های هزینه‌ای 21 درصد افزایش داشته است. 

بر اساس این گزارش پرداخت‌های هزینه‌ای مصوب دولت در چهار ماهه اول امسال 72.6 هزار میلیارد تومان بوده و عملکرد دولت 60.4 هزار میلیارد تومان یعنی کمتر از بودجه مصوب بوده است. 


تخصیص 5 درصدی بودجه عمرانی در چهارماهه اول سال 95
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: