bazarnews

کد خبر: ۶۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
نوبخت:
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مشارکت بالای مردم در سه روز اول سرشماری اینترنتی نشاندهنده اعتماد مردم به مرکز آمار ایران است.
بازار نیوز - «محمدباقر نوبخت» در دیدار با اعضای ستاد سرشماری کشور افزود: این سرمایه اجتماعی به آسانی به دست نیامده و حاکی از ارایه آمارهای بموقع از سوی مرکز آمار ایران است.

وی گفت: باید هماهنگی در سرشماری سال ٩٥ به گونه ای باشد که خود را برای بهترین و بدترین شرایط آماده کنیم.

وی از همه دستگاه هایی که با مرکز آمار ایران در زمینه سرشماری همکاری می کنند تشکر کرد و از نهادهای دیگر خواست همکاری خود را افزایش دهند.

سرشماری اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شد و تا بیست و چهارم مهرماه ادامه دارد.

از بیست و پنجم مهرماه تا بیست و پنجم آبان ماه نیز سرشماری حضوری صورت می گیرد و احتمالا سه روز برای غایبان در نظر گرفته می شود.

خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.

همچنین پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده است داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به در خانه آنان مراجعه کرد با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.

نتایج اولیه سرشماری یکم تا پانزدهم دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه سال آتی منتشر می شود.

یک هزار جایزه ١٠ میلیون ریالی برای خانوارهایی در نظر گرفته شده است که در سرشماری اینترنتی مشارکت می کنند. همچنین ٥٠٠ جایزه ١٠ میلیون ریالی برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

یک گیگابایت اینترنت رایگان برای همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز آمار به خبرنگار ایرنا اعلام کرد تا ساعت 14 امروز (دوشنبه) 81 هزار و 269 خانوار در سامانه اینترنتی سرشماری ثبت نام کرده اند.

امید علی پارسا گفت: سه استان سمنان، بوشهر و کردستان بیشترین و استان های همدان، قزوین و گلستان کمترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی داشته اند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
سلام ذخیره نمیشه سایت ایراد دارد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: