bazarnews

کد خبر: ۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
ارائه آمار دقیق، در دستور کار دولت:
روحانی گفت: امسال، سال رونق اقتصادی است و آثار آن را در بخش های مختلف اقتصادی می بینیم البته ما باید واقعیت ها را به مردم بگوییم یعنی اگر رشد اقتصادی خوب است آن را به مردم بگوییم و اگر یک سال هم رشد اقتصادی متوقف است باید آن را هم به مردم بگوییم و دلایل آن را تشریح کنیم.
بازار نیوز -  رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمار و سرشماری باید "به لحظه" ثبت شود و در دسترس باشد گفت: آمارهای ما باید دقیق و شفاف باشد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

آقای روحانی در دیدار دست اندرکاران سرشماری نفوس و مسکن تاکید کرد: تمام تصمیم‌گیری‌ها برای اینکه دقیق باشد باید بر پایه آمارهای شفاف و دقیق تنظیم شود.
 
رئیس جمهور گفت: باید جمع آوری آمار در آینده با ابزار و امکانات لازم  به صورتی انجام شود که آمار و اطلاعات را بتوانیم در لحظه در اختیار داشته باشیم.

آقای روحانی افزود: موضوع سرشماری نفوس و مسکن به رغم ظاهر امر مسئله ای عادی و ساده به نظر می رسد زیرا آمار و اطلاعات دقیق کشور به عنوان پایه اصلی برنامه ریزی محسوب می شود، به همین دلیل حائز اهمیت زیادی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: این کار باید از آغاز تا پایان با حوصله کافی و با احساس مسئولیت ملی و شرعی انجام شود، چون این یک امانت است و ما باید این امانت را خوب به مقصد برسانیم.

آقای روحانی با بیان اینکه اشتباه در آمار و ارقام، اطلاعات و داده ها می تواند برای برنامه ریزان کشور مشکل و معضل به وجود آورد  اظهار داشت: همه تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در مسائل مهم و کلان کشور بر مبنای داده هایی است که در اختیار مسئولان قرار می گیرد و اگر این داده ها دقیق نباشد، در انتخاب مسیر و نحوه حرکت دچار اشتباه خواهیم شد.

رئیس جمهور افزود: آرزوی ما دست یافتن به مرحله عالی توسعه است و کشور ما باید  هم بر طبق چشم انداز و خواست مردم و هم آرزو و نظر مردم، در مسیر کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان قرار گیرد.

آقای روحانی اضافه کرد: البته اگر تلاش، کوشش، وحدت و اتحاد باشد و همه توانمنان را به کار بگیریم فاصله زیادی با این امر نداریم و خداوند هم طبیعت و هم منابع خوبی در این کشور در اختیار ما گذاشته و هم استعداد خوبی را به ملت ما داده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه باقی می ماند جهاد، کوشش، انسجام، هماهنگی و ملی فکر کردن است اظهار داشت: البته الان می گویند جهانی فکر کردن، اما حداقل ملی فکر کردن و صحیح و دقیق عمل کردن است.

آقای روحانی افزود: در مسئله سرشماری و آمار همه کشورها متکی به آمار هستند اما اینکه این آمار چگونه به دست می آید، مراجعه به درب منازل مردم و پر کردن پرسشنامه مشکل ابتدایی کار است که البته طبق روال گذشته، در حال حاضر نیز انجام می شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: این نحوه جمع آوری داده ها کار پرزحمتی است و سرمایه و انرژی زیادی می برد اما به خاطر اهمیت مسئله این مسیر را دنبال می کنیم، اما در نهایت باید به نقطه ای برسیم که بگوییم امسال سال سرشماری است و بعد از پنج یا ده سال سرشماری می شود.

آقای روحانی با اشاره به اینکه جمع آوری آمار در دنیا به صورت لحظه ای است اظهار داشت: اطلاعات در دنیا به لحظه است و همه اطلاعات در مرکز آمار جمع می شود و این اطلاعات حتی به روز و ساعت هم نیست، بلکه به ثانیه و لحظه است.

وی افزود: با ابزار و امکانات لازم باید این کار در آینده به صورتی انجام شود که آمار و اطلاعات را بتوانیم در لحظه در اختیار داشته باشیم.

روحانی ادامه داد: امسال، سال رونق اقتصادی است و آثار آن را در بخش های مختلف اقتصادی می بینیم البته ما باید واقعیت ها  را به مردم بگوییم یعنی اگر رشد اقتصادی خوب است آن را به مردم بگوییم و اگر یک سال هم رشد اقتصادی متوقف است باید آن را هم به مردم بگوییم و دلایل آن را تشریح کنیم زیرا مردم باید از شرایط کشور مطلع باشند تا براساس آن اطلاعات برنامه ریزی کنند. بدون کمک مردم هیچ کاری پیش نمی رود.

رئیس جمهور نیز قبل از سخنرانی، به طور نمادین در ثبت نام اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کرد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: