bazarnews

کد خبر: ۶۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
فارکس استریت: روز جمعه در میان برگزاری نشست اروپا قیمت طلا همچنان بالا رفت و با رسیدن به رکورد چهار ماهه خود، در  آخرین ساعات با 1545 دلار معامله شد.

فارکس استریت: روز جمعه در میان برگزاری نشست اروپا قیمت طلا همچنان بالا رفت و با رسیدن به رکورد چهار ماهه خود، در  آخرین ساعات با 1545 دلار معامله شد.

 

در آخرین روز معاملات هفته، طلا با تکیه بر روند افزایشی چهار ماهه اخیرش، باز هم شاهد افزایش قیمت بود و در همین حال، تقاضای خرید آن نیز بیشتر شد. موج جدید تنش های خاورمیانه تقاضای زیادی برای گریز از ریسک بازار رقم زد و معامله کنندگان و سرمایه گزاران را به سوی فلزات با ارزش کشاند.

طلا از افزایش تنش های جغرافیای سیاسی بهره می برد

با خبر حمله هوایی آمریکا و کشته شدن مقام ارشد نظامی ایران، و همچنین گفته رهبر ایران مبنی بر اینکه انتقام سختی در انتظار آمریکا خواهد بود، تنش ها در خاورمیانه بالا گرفت.

به نوشته سایت tala، پیامد این وضعیت به وضوح در بازارهای سهام جهان و به ویژه با افت ارزش دارایی های آمریکا نمایان بود که به نوبه خود به افزایش بهای طلا و دیگر فلزهای ارشمند کمک کرد. با این همه دلار آمریکا با کمی تقویت شدن توانست بر کالای دلار محور اثر بگذارد.

گزارش های ISM PMI آمریکا در خصوص تعیین فعالیت های کوتاه مدت خود چشم به راه نشست آمریکای لاتین می باشد. تمرکز اصلی با این حال بر آخرین سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال خواهد بود که نقش اساسی در جهت دهی به روند حرکتی کالاها بازی می کند.

سطوح تکنیکال که می بایست به آن دقت شود:

آخرین قیمت امروز

1553.4

تغییر روزانه امروز

16.11

درصد تغییر روزانه امروز

0.99

شروع قیمت امروز

1528.29

برچسب ها: طلا ، اونس طلا ، قیمت طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: