bazarnews

کد خبر: ۶۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه " بروکینز" نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۵۳ میلیون نفر از شاغلین آمریکایی دارای درآمد پایینی هستند به گونه‌ای که متوسط سطح دستمزد آن‌ها معادل ۱۰.۲۲ دلار در ساعت و درآمد متوسط سالانه آن‌ها معادل ۱۸ هزار دلار در سال است که برای تامین هزینه‌های زندگی کافی نیست.

مارتا رز و نیکول بتمان که این مطالعات را انجام داده اند در یادداشتی نوشتند: این نگران کننده است که مردم برای محافظت از خود و خانواده هایشان وابسته به شغل های کم درآمد هستند. این یک تصویر تیره و تار است.

بنا بر اعلام موسسه بروکینز، در حال حاضر در ۴۰۰ شهر بزرگ آمریکایی، حداقل سطح دستمزدها در یک سوم تا دو سوم شغل های موجود بسیار پایین است. پایین ترین سطح دستمزدها در آمریکا در شهرهای لاس کروس و جکسون ویل به ثبت رسیده است.

این گزارش خواهان مداخله دولت های ایالتی و فدرال برای الزام کارفرمایان به افزایش سطح دستمزدها شده است.

نامزدهای حزب دموکرات که از منتقدان سطح دستمزد های فعلی محسوب می‌شوند گفته‌اند که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور در انتخابات سال آینده، حداقل سطح دستمزدها را افزایش خواهند داد. برنی سندرز و الیزابت وارن، دو نفر از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده اند که می‌خواهند حداقل سطح دستمزدها را به ۱۵ دلار در هر ساعت افزایش دهند.

بالاترین دستمزد ساعتی در بین ایالت‌های آمریکا متعلق به ایالت های کالیفرنیا و واشنگتن با حداقل دستمزد متوسط ۱۲ دلار در هر ساعت است. در بین شهرهای ایالت کالیفرنیا، شهرهای " لوس التوس"، "ریچموند"، " سن خوزه"، "سن متئو" و سانتا کلارا با حداقل دستمزد ۱۵ دلار در هر ساعت صدرنشین هستند. در واشنگتن، شهر سیاتل، مرکز این ایالت با حداقل سطح دستمزد ۱۶ دلار در هر ساعت رکورددار است.

نرخ بیکاری آمریکا در حال حاضر به ۳.۵ دصرد رسیده است که کمترین نرخ بیکاری در این کشور در طول نیم قرن اخیر محسوب می‌شود.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: