bazarnews

کد خبر: ۶۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، شرایط بازار بورس به سرخی میل کرد، اما کارشناسان معتقدند که روند معاملات بازار سرمایه از اواسط هفته متعادل می‌شود.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، شرایط بازار بورس به سرخی میل و شروع به ریزش کرد. به گونه ای که در روز شنبه 14 دی، شاخص با ریزش 16 هزار واحدی، رقمی معادل 4.3 درصد افت را نصیب شاخص بورس کرد.

 

ترامپ در مقابل سردار!

در 3 سال اخیر، بزرگترین شوک غیر اقتصادی که سبب شد شاخص جوی منفی را تجربه کند، روزی بود که دونالد ترامپ به عنوان یک شخصیت افراطی و ایران ستیز، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شد. بنا به گزارش شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص در آن روز، 1.8 درصد ریزش داشت.

 

بورس، کماکان خونین خواهد بود؟

اما حالا سوال این است که این جو منفی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ در پاسخ این سوال باید گفت بسیاری از کارشناسان باور دارند که روند معاملات بازار سرمایه از اواسط هفته متعادل می شود.

 

کارشناسان: تا دوشنبه صبر کنید/ بازار بزودی شرابط خوبی را تجربه خواهد کرد

ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه معتقد است که اگر به جریانات سیاسی دامن زده نشود، بعید است که مردم در بورس اقدام به فروش سهام خود کنند و به زودی بازار شرایط خوبی را تجربه خواهد کرد.

هلالات با بیان اینکه در وضعیت حاکم قیمت دلار به خوبی کنترل و فقط حدود چهار درصد رشد کرد، افزود: گذشت زمان و اینکه چنانچه شاهد اتفاق منفی دیگری در کشور نباشیم، کاهش و افزایش قیمت در بازارهای موازی جابجا می شوند و بدین معنا که شاخص افت خود را جبران و دلار به کانال قیمتی قبل باز خواهد گشت.

اما مهدی طحانی کارشناس بورس اعتقاد دارد که شاخص بورس پس از کمی درجا زدن در ناحیه 360 هزار واحد، مجددا به صعود خود ادامه خواهد داد و احتمالاً دوشنبه، روزهای خوب بورس دوباره بر می گردند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: