bazarnews

کد خبر: ۶۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
در پی ترور سردار قاسم سلیمانی صورت گرفت؛
شاخص‌های بازار آمریکا که به واسطه فاز اول توافقات تجاری آمریکا و چین، چندین روز است که در حال رشد و رکورد شکنی قیمتی هستند پس از اتفاقات صبح جمعه رشدشان متوقف شد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: پس از حمله بزدلانه نیروهای آمریکایی جهت ترور سردار حاج قاسم سلیمانی توسط هواپیمای بی سرنشین دقایقی بیشتر طول نکشید که بازارهای مالی با نوسانات هیجان زده توسط سرمایه گذارانِ نگرانِ از تنش در منطقه روبرو گردد. از مهمترین نمادهایی که حمله روز جمعه تاثیر به سزایی در نوسان آن داشت می توان به شاخص های آمریکا و اروپا مثل DowJones و German30 اشاره نمود که با افزایش تنش و خروج سرمایه سرمایه گذاران از بازار شرکت های سهامی اروپایی و آمریکایی متحمل ضرر و کاهش قیمت شده بودند.

شاخص های بازار آمریکا که به واسطه فاز اول توافقات تجاری آمریکا و چین، چندین روز است که در حال رشد و رکورد شکنی قیمتی هستند پس از اتفاقات صبح جمعه رشدشان متوقف شد و هر سه شاخص اصلی آمریکا بیش از 1 درصد ریزش را تجربه کردند که البته پس از باز شدن وال استریت در بعد از ظهر جمعه به وقت تهران قسمتی از ریزش قیمتی خود را پس گرفته اند، اما شرایط در شاخص بازارهای اروپایی مانند شاخص صنایع آلمان ریزش ها مانع از قرار گرفتن این شاخص ها در محدوده قیمتی مناسب برای صعود به اهداف بالاتر شدند و بازار نتوانست آن طور که باید ریزش قیمت ها را جبران کند.

با توجه به اینکه در حال حاضر ارزش مجموع عمق بازار های مالی بین المللی بیش از GNP جهانی گشته و این بازارها صراحتا وارد محدوده حباب قیمتی گشته اند، افزایش درگیری ها عواقب سنگینی برای این بازارها خواهد داشت و می تواند منجر به ریزش سنگین ارزش این شاخص ها و خروج سرمایه از بازار سهام به سمت دارایی های امن مانند طلا و فلزات گرانبها همچون نقره و پالادیوم باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: