bazarnews

کد خبر: ۶۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
صبح امروز یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینی دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند. اغلب مسافران این پرواز ایرانی بودند.
۱۰:۰۵ / ‏‬ سرنشینان شامل ۷۰ مرد، ۸۱ زن و ۱۵ بچه بودند

برخی منابع خبر دادند که سرنشینان هواپیما شامل ۷۰ مرد، ۸۱ زن و ۱۵ بچه بوده اند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سرنشینان هواپیما ۷۰ مرد، ۸۱ زن و ۱۵ بچه بوده اند.

البته براساس اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری، تعداد مسافران هواپیما که همگی جان باخته اند ۱۶۷ نفر بوده است.

۰۹:۵۰ / ‏‬ هیچ فرد زنده‌ای یافت نشده است

فتحی مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران دقایقی پیش در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: تمام نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان تهران بلافاصله پس از سقوط هواپیما به محل اعزام شدند و تاکنون هیچ فرد زنده‌ای یافت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وی افزود: ۱۴۵ امدادگر در حال جمع‌آوری اجساد هستند و نیرو‌های نظامی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و اورژانس در حال کمک‌رسانی هستند تا اجسادی که پراکنده شده‌اند، جمع‌آوری شوند.

به گفته فتحی، اجساد تحویل مقامات قضائی خواهد شد.

وی محل دقیق حادثه را خلج‌آباد شاهدشهر شهریار عنوان کرد.

۰۹:۴۸ / ‏‬ اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری: بیشتر مسافران ایرانی بودند

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری آمده است: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بوده و برسی‌های اولیه حاکی از جان باختن تمام سرنشینان هواپیماست.

گروه‌های تجسس و نجات به محل سانحه اعزام شده اند و گروه بررسی سانحه مطابق استاندارد‌های جهانی تشکیل شده و فرایند جمع آوری اطلاعات و بررسی سانحه آغاز شده است.

بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

جزئیات بیشتر و نتایج بررسی‌ها پس از گزارش گروه بررسی سانحه، اطلاع رسانی خواهد شد.

۰۹:۴۵ / ‏‬ ۱۷۶ مسافر جان باختند

رضا جعفرزاده در گفت:  وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه (کرو) پروازی در این هواپیما بوده اند که همه ۱۷۶ مسافر آن جان باختند.

۰۹:۳۰ / ‏‬ ۱۴۰ نفر از کشته‌ها، ایرانی هستند؟ / سازمان هواپیمایی: تأیید نمی‌کنیم

یک مقام آگاه از کشته شدن ۱۴۰ مسافر ایرانی در این پرواز خبر داده بود.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد بخش عمده‌ای از مسافران، ایرانی بوده اند،  اما اتباع سایر کشور‌های نیز در این پرواز حضور داشته اند.

محمدسعید شرفی مدیرکل ایمنی پرواز سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفت:  وگو با خبرنگار مهر، این تعداد کشته ایرانی را تأیید نکرد.

۹:۲۰/‏‬ یافته شدن جعبه سیاه تکذیب شد

مدیرکل سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: خبر یافته شدن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اشتباه بوده و تأیید نمی‌شود.

حسن رضایی فر در گفت:  وگو با خبرنگار مهر درباره یافته شدن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که صبح امروز ۵ دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ؤه) بلند شده بود، گفت: این خبر اشتباه است و من آن را تأیید نمی‌کنم.

وی افزود: هنوز جعبه سیاه این هواپیما پیدا نشده و پس از تأیید آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است جعبه سیاه هواپیما، باکسی است که تمام اتفاقات هواپیما اعم از رویداد‌های الکترونیکی و مکالمات خلبان با برج مراقبت در آن ضبط می‌شود که به رنگ نارنجی است و نوع آلیاژ آن، از فولادی است که در هیچ شرایطی اجازه تخریب به محتویات آن را نمی‌دهد.

۸:۳۰/‏‬ شرکت بوئینگ‌: در حال بررسی شواهد درباره علت وقوع سانحه هستیم

شرکت هواپیماسازی بوئینگ دقایقی قبل پس از وقوع سانحه هواپیمای ۷۳۷ مکس اوکراینی، در حساب توئیتر رسمی خود اعلام کرد: در حال بررسی شواهد و مدارک درباره علت وقوع این سانحه هستیم.

۷:۰۵ / ‏‬ امکان نزدیک شدن به هواپیمای سانحه دیده نیست

پیرحسین کولیوند سخنگوی اورژانس از حضور نیرو‌های امدادی در محل حادثه خبر داد و گفت: به دلیل بالا بودن حجم آتش و زبانه کشیدن حریق امکان نزدیک شدن نیرو‌های امدادی به هواپیمای سانحه دیده نیست

وی افزود ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۴ فروند بالگرد امدادی از سوی اورژانس در محل حادثه اعزام شدند.

به گفته کولیوند به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از مسافران جان باخته‌اند با این حال امکان نجات تعدادی از مسافران وجود دارد

۷:۰۷ / ‏‬ بعید است کسی زنده مانده باشد / ‏‬ مناطق مسکونی خسارت ندیده است

همچنین سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد مدیریت بحران سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ۶:۳۲ به جمعیت هلال احمر اعلام وضعیت کرد.

وی افزود: بعید است کسی زنده مانده باشد. ۱۰ خودرو آمبولانس هلال احمر به محل اعزام شده است.

به گفته سلیمی سقوط هواپیما در داخل زمین چمن بوده است و به مناطق مسکو نی اطراف خساراتی وارد نکرده است.

۰۷:۰۷/‏‬ اعزام نیرو‌های امدادی به محل

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز لحظاتی پیش در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به سقوط یک فروند هواپیمای اوکراینی حامل ۱۷۰ مسافر و خدمه در حد فاصل پرند و شهریار از اعزام کارشناسان ایمنی پرواز و اداره کل بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شد.

۰۷:۰۶ / ‏‬ همه پرواز‌های فرودگاه مهراباد و امام متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، فعلاً تمام پرواز‌های فرودگاه مهرآباد و امام خمینی متوقف شده است.

۰۷:۰۵ / ‏‬ سقوط هواپیما تأیید شد

صبح امروز مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تأیید این خبر گفت: این هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف (پایتخت اوکراین) پرواز می‌کرد.

وی علت وقوع این حادثه را نقص فنی اعلام کرد.

کاشانی گفت: این هواپیما ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است. به گفته مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، هنوز آماری از تعداد جان‌باختگان وجود ندارد، اما نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

مهر /
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: