bazarnews

کد خبر: ۶۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در کردستان اظهار کرد: نمایندگی بانک خون ‌بندناف رویان در کردستان  از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون  توانسته است هزار و ۴۵۰ مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف نوزادان در استان را به انجام‌ برساند.

سحر نجفی مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در کردستان با اشاره به تعداد خون بند ناف ذخیره شده کردستان در سال گذشته افزود: سال گذشته بیش از ۲۰۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان صورت گرفته است.
مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در کردستان، تعداد نمونه های ذخیره شده را تا پایان آذرماه  امسال ۱۹۸ نمونه اعلام کرد و ادامه داد: طی آذر ماه امسال حدود ۳۰  نمونه خون بند ناف در استان ذخیره شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

این مسئول عنوان کرد: خون بند ناف حاوی سلول‌های بنیادین است و بهترین فاکتورهای خونی را در خود دارد و می‌توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های خاص و صعب العلاج مثل تالاسمی، سرطان خون و ... استفاده کرد.
وی بیان کرد: خانواده‌های زیادی در استان از امکان فریز خون بند ناف فرزند خود مطلع نیستند، که در این خصوص رسانه‌ها باید اطلاع رسانی بیشتری صورت دهند تا خانواده‌ها فرصت موجود را از دست ندهند.
نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خون بند ناف بکرترین سلول‌های بنیادی را در خود جای داده، خانواده‌ها می‌توانند با صرف هزینه‌ای اندک، فضایی ایجادکنند که بیماری افراد درجه یک خانواده با شانس بیشتری درمان شود.
وی یادآور شد: امید است با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی به شرایطی برسیم که هیچ بیمار خونی در کشور وجود نداشته باشد یا آمار این بیماران به حداقل ممکن برسد.

ایسنا/

برچسب ها: بند ناف ، خون ، سلامت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: