bazarnews

کد خبر: ۶۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
 مسعود خوانساری در مراسم ١٣٦ سالگی تأسیس اتاق بازرگانی تهران و چهارمین دوره اعطای نشان امین الضرب با اشاره با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هوایی اظهار داشت: جامعه اقتصادی ایران همواره  در نشیب و فراز روزگار دست و پنجه نرم کرده است. برخی از سرمایه و مالشان گذشته  تا  مسئولیت اجتماعی شان را انجام دهند و  این قدم‌ها منجر شد بخش خصوصی کشور طی سال‌ها با تلاش زیاد و ساخت مدارس و مساجد در نگاه مردم جایگاه مناسبی کسب و به معتمدان کشور تبدیل شدند.  

گروه بازرگانی بازارنیوز: رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه کارافرینان سرمایه های کشور هستند، خاطر نشان کرد: نگاه همراه با سوء ظن نگذاشت این قشر به جایگاه اصلیشان دست پیدا کنند. در هیچ کتاب درسی نامی از این کارافرینان نیست. بدانید کشور در تحریم و منازعات سیاسی است ولی همچنان به فکر منافع کشور هستید یعنی حامی کشور هستید. 

وی خاطر نشان کرد:کارآفرینان سرمایه‌های انسانی این کشور به حساب می‌آیند. حاکمیت می‌توانست مستمرا و طی چندین دهه آنها را به نمادهایی از وطن‌پرستی، دین‌داری و انسان دوستی تبدیل کند و به جامعه بشناساند ولی افسوس که نگاه توام با سوءظن اجازه نداد چنین اقدام مهم و مشروعی صورت گیرد. 

خوانساری تصریح کرد: روزانه در مقابل اخبار فساد و رانت هستیم ولی چند درصد از قشر کارافرینی دستشان به رانت آغشته شده است؟  این قشر همیشه به دنبال جلوگیری از رانت هستند. آنها قلبشان برای مردم می تپد ولی چرا مسئولان این صدا را نمی شنوند. 

رئیس اتاق  بازرگانی تهران اظهار داشت: اتاق بازرگانی بارها از حاکمیت خواسته است، به رانت ارزی پایان دهد، در مقابل فساد ایستادگی کند، انواع توزیع غیرهدفمند یارانه‌ها را متوقف کند و بستر رقابت را بسازد.در این موقعیت چرا نباید کارآفرینان را به عنوان انسان‌های کمال‌گرا، پرشور و امید و در عطش ساختن ایرانی آزاد و آباد به مردم معرفی کرد؟ 

وی ادامه داد: انزوا طلبی راه کار امروز نیست و اگر دلها برای منافع کشور می تپد امروز باید به صحنه بیایند. همه با هم از کارافرینان نماد بسازیم تا نشاط و امید به کشور بازگردد. 

*چهارمین دوره مراسم اهدای نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر

در این دوره از نشان امین الضرب 260 کارآفرین ارزیابی شدند که دو کارآفرین در حوزه شوینده‌ها و صنایع غذایی مفتخر به دریافت تندیس امین الضرب و 5 کارآفرین در حوزه صنایع لبنی، صنایع غذایی، لوازم خانگی و استارت آپی شامل شرکت استارت آپ فعال در حوزه حمل و نقل و شرکت استارت آپ فعال در فروش اینترنتی زعفران به دریافت لوح و نشان امین الضرب نائل شدند.

اشتغال آفرینی، تولید در شرایط سخت، ماندگاری در بازار، تنوع محصول، مشتری مداری و رویکرد صادراتی از جمله معیار‌های انتخاب کارآفزینان برتر بوده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: