bazarnews

کد خبر: ۶۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
اقتصاددان استرالیائی؛
جان کویگین تحلیلگر و اقتصاددان استرالیائی در مقاله‌ای با اشاره به خسارت ۷۰ میلیارد دلاری ناشی از آتش سوزی استرالیا، نوشت: رهبران استرالیا باید از این فاجعه درس بگیرند و اطمینان حاصل کنند که در آینده، برنامه‌ای برای واقعه‌ای به این بزرگی داشته باشند.

گروه بین الملل بازارنیوز: جان کویگین اقتصاددان استرالیائی در مقاله ای نوشت: بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه های خبری، این آتش از سپتامبر 2019 در استرالیا آغاز شد و با گذشت زمان، وضعیت بدتر شده است و تا کنون دست کم 24 نفر کشته شده اند. هزاران خانه و ساختمان ویران شده اند و میلیون ها هکتار از جنگل ها و زمین های کشاورزی به آتش کشیده شده اند که هزینه هنگفتی را بر دست مسئولین امر گذاشته است.

 

دولت استرالیا: مشکل ایالتی است، نه ملی!

دولت استرالیا آتش سوزی را مشکلی ایالتی و نه ملی، عنوان کرد و بسته اضطراری 1.4 میلیارد دلاری را به مناطق آسیب دیده اختصاص داد. با گذشت زمان، دولت سر انجام این داستان را کنار گذاشت و قبول کرد که نمی توان چنین بلائی را تنها توسط مسئولین ایالتی مهار کرد. اگر خسارات زیست محیطی و بهداشتی هم در نظر گرفته شود، من تخمین می زنم که این کشور بیش از 70 میلیارد دلار خسارت دیده است. در کشوری که 25 میلیون نفر جمعیت دارد، تاثیر آتش سوزی بسیار بیشتر از اثرات طوفان سندی که 12 ایالت آمریکا را لرزاند، می باشد.

۴۸۰ میلیون حیوان از بین رفته اند / برآورد ۷۰ میلیارد دلاری خسارت آتش سوزی در استرالیا

 

مطالبات بیمه ای در در مسیر نقد شوندگی

تا کنون مطالبات بیمه ای ناشی از آتش سوزی حدودا 500 میلیون دلار بوده است اما این بخش کوچکی از خسارت های کلان ایجاد شده به املاک خصوصی است. بسیاری از دارایی ها، تحت پوشش بیمه نیستند.

حدودا 2 هزار خانه آسیب دیده و یا ویران شده اند. علاوه بر آن بسیاری از وسائل نقلیه، زمین های کشاورزی و جنگل های تجاری از بین رفنه اند و خسارت نهایی به موارد ذکر شده بین 3.5 تا 7 میلیارد دلار است.

شایان ذکر است که سیل و طوفان های کوئیزلند که در سال 2011 خسارت های بسیاری را به بار آورده بود، 2.5 میلیارد دلار مطالبات بیمه ای ایجاد کرد.

 

زیر ساخت های عمومی را فراموش نکنید

خسارت به زیرساخت های عمومی از جمله جاده ها، پل ها، سیستم های برق و  آبرسانی نیز از مواردی هستند که نیاز به توجه دارند. در کوئیزلند حدودا 3.9 میلیارد دلار برای این مسئله اختصاص یافت.

 

بیشترین خسارت به کجا وارد شد؟

شاید بزرگترین خسارتی که وارد شد، به اکوسیستم های طبیعی بود که تخمین آن غیر ممکن است. گفته می شود قریب به 480 میلیون حیوان بومی جان خود را از دست داده اند و برخی از گونه ها به طور کامل از بین رفته اند.

برای جلوگیری از چنین رخدادیف در آینده به یک سازمان ملی مجهز نیاز خواهیم داشت که قادر به پاسخ سریع در برابر چنین اتفاقاتی باشد. بودجه 1 میلیارد دلاری در سال، بهترین حالت ممکن است.

۴۸۰ میلیون حیوان از بین رفته اند / برآورد ۷۰ میلیارد دلاری خسارت آتش سوزی در استرالیا

 

برآورد 70 میلیارد دلاری

اگر برآوردی از مطالب ارائه شده داشته باشیم، به این می رسیم که هزینه این فاجعه می تواند از 70 میلیارد دلار فراتر رود.

رهبران استرالیا باید از این فاجعه درس بگیرند و اطمینان حاصل کنند که در آینده، برنامه ای برای واقعه ای به این بزرگی داشته باشند، در غیر این صورت در دفعات بعد، خسارت بیشتری به آنها وارد می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: