bazarnews

کد خبر: ۶۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران درآمد‌های نفتی ایران طی سال گذشته را به طرز چشمگیری کاهش داده است، با این وجود ایران همچنان به صادرات مقداری نفت، بیشتر به مشتریان سوری و چینی، ادامه می‌دهد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران درآمدهای نفتی ایران طی سال گذشته را به طرز چشمگیری کاهش داده است، با این وجود ایران همچنان به صادرات مقداری نفت، بیشتر به مشتریان سوری و چینی، ادامه می دهد.
استیون منوچین، وزیر خزانه داری در یک برنامه گفتگو فاش کرد که امریکا با چین همکاری می کند تا میزان نفت ایران را کاهش دهد، چینی ها به طور مخفیانه بر خلاف تحریم های امریکا واردات انجام می دهند.
طی نشستی که با مقامات چینی داشتم آنها مدعی شدند همه شرکت های دولتی را از خرید نفت منع کرده اند و ما با آنها همکاری می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها تمام واردات نفت را متوقف می کنند.
ممکن است امریکا بخواهد دوباره تلاش کند تا صادرات نفت ایران را حتی بیش از این کاهش دهد، براساس داده های TankerTrackers.com ، ایران فقط 577،000 بشکه در روز (در درجه اول به چین و سوریه) صادر می کند.
اطلاعات TankerTracker نشان می دهد که چین نفت ایران را از طریق مالزی برای پالایشگاه های محلی-ایالتی و پالایشگاه های کوچک و مستقل خود وارد می کند، جایی که نفت ایران با دیگر نفت ها مخلوط می شود تا منشاء آن پنهان شود.
اجازه دادن به ایران برای صادرات این مقدار نسبتاً ناچیز نفت به طور محرمانه، به تامین امنیت تنگه هرمز برای کلیه کشتی های خلیج فارس کمک می کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: