bazarnews

کد خبر: ۶۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
بیش از ۵ هزار قربانی طرح هرمی رمز ارزی Dunarniscoins با ارسال دادخواستی به پارلمان اوگاندا، استرداد سرمایه‌ی از دست رفته خود در این طرح کلاهبرداری را طلب کرده اند.
گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: بیش از ۵ هزار قربانی طرح هرمی رمز ارزی Dunarniscoins با ارسال دادخواستی به پارلمان اوگاندا، استرداد سرمایه‌ی از دست رفته خود در این طرح کلاهبرداری را طلب کرده اند.
بر اساس اعلامیه‌ی رسمی منتشر شده توسط پارلمان اوگاندا در تاریخ ۱۶ ژانویه آرتور آسیمو (Arthur Asiirnwe) رهبر گروه قربانیان که تقاضای خود را به ربکا کاداگا (Rebecca kadaga)، سخنگوی مجلس نمایندگان اوگاندا ارائه کرده است، ادعا می‌کند که دولت مجوز این شرکت کلاهبرداری را صادر کرده است.
شرکت Dunarniscoins که برای اولین بار اوایل دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد، گفته می‌شود که در کلاهبرداری از ۱۰ هزار نفر دست داشته و باعث وارد شدن خسارتی ۲/۷ میلیون دلاری به آن‌ها شده است. طبق گزارش‌ها این شرکت کلاهبرداری تنها یک ماه پس از افتتاح و دادن وعده‌هایی مبنی بر پرداخت سود ۴۰ درصدی، دفاتر خود را تعظیل کرد و دارایی سرمایه گذاران و کارمندان خود را به سرقت برد.
آسیمو تاکید می‌کند که دولت اوگاندا باید در قبال حادثه‌ی Dunarniscoins مسئول باشد، چرا که این شرکت کلاهبرداری مجوز فعالیت‌های خود را از دولت دریافت کرده است.
 
قربانیان طرح هرمی رمز ارزی در اوگاندا
در حالی که دو مدیر شرکت Dunarniscoins در اوایل ماه ژانویه به پای میز محاکمه کشانده شدند، آسیمو خاطر نشان کرد که یکی از افراد اصلی این کلاهبرداری، یعنی سوسن آون (Susan Awon) هنوز هم فراری است. تحقیقات، اظهار داشت که مقامات اوگاندا باید برای دستگیری مدیر سوم و بازپرداخت پول سرمایه گذاران، اقدامات جدی تری انجام دهند. متعاقبا، کاداگا سخنگوی پارلمان نیز قول داد که برای حل این مسئله با مقامات رسمی دولت همکاری خواهد کرد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: