bazarnews

کد خبر: ۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
دستاورد سفر سیف به وین:
اتریش میزان ضمانت صادراتی که بانک OKB اتریش می‌تواند فراهم کند را از بیش از ۲۰۰ میلیون یورو به حدود یک میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) افزایش می‌دهد.
بازار نیوز - منابع آگاه به رویترز اظهار کردند اتریش در سفر رئیس بانک مرکزی ایران به وین، موافقت کرده است ضمانت صادرات برای قراردادهایی که با ایران بسته می‌شوند را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 دو منبع آگاه اظهار کردند اتریش میزان ضمانت صادراتی که بانک OKB اتریش می‌تواند فراهم کند را از بیش از ۲۰۰ میلیون یورو به حدود یک میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) افزایش می‌دهد.

یکی از این منابع آگاه از مذاکرات محرمانه میان مقامات ایرانی و اتریشی، گفت: با این توافق، تجارت اتریش با ایران نسبت به گذشته افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تهران مکررا از اینکه بانک‌های بزرگ اروپایی به رغم اجرایی شدن برجام و رفع محدودیت‌های بانکی، به دلیل نگرانی از نقض سایر تحریم‌های آمریکا تمایلی به همکاری با ایران نشان نمی دهند، اعتراض کرده است.

رئیس بانک مرکزی ایران روز سه‌شنبه در وین اظهار کرده بود پیشرفت همکاری بانک‌های خارجی با تهران آهسته بوده است. ولی اله سیف که روز گذشته با ایوالد نووتنی، همتای اتریشی خود و مدیران بانک‌های Erste Group و بانک بین‌المللی Raiffeisen دیدار کرده بود، در مصاحبه با خبرگزاری APA اظهار کرد بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی باید مقامات آمریکایی را به رعایت برجام تشویق کنند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: