bazarnews

کد خبر: ۶۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
بازارنیوز بررسی می کند؛
امروز شاخص بورس با صعود ۶۵۰۰ واحدی، وارد کانال ۴۲۷ هزار شد و در این بین، نماد‌های «وبملت»، «وتجارت»، و «فملی» به عنوان پربیننده‌ترین نماد‌ها شناخته شدند.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: بورس رفته رفته بار خود در سال جاری را می بندد تا برای بار چندم، ثابت کند که سرمایه گذاری در بازار سرمایه بسیار سودده است.

 

رشد 135 درصدی شاخص از ابتدای سال تا کنون

شاخص بورس توانسته از ابتدای سال تا کنون، 135 درصد رشد داشته باشد. در این بین برخی از نماد ها از گروه های مختلف با سودهای بعضا بیش از 400 درصد، سهم به سزایی در رشد شاخص داشته اند. رشد فوق العاده بورس در چند روز گذشته و عبور قدرتمند از شاخص 400 هزار واحدی، نوید بازگشت روزهای خوب بورس را می دهد.

 

رکورد شکنی بورس

امروز شاخص بورس با صعود 6471 واحدی، به 427 هزار و 139 واحد رسید و در این بین، نماد های «وبملت»، «وتجارت»، و «فملی» به عنوان پربیننده ترین نماد ها شناخته شدند. شایان ذکر است که در نماد معاملاتی «وبملت»، ارزش معاملات به بیش از 500 میلیارد تومان رسید که در نوع خود جالب توجه است.

 

ذوب آهن اصفهان، جا مانده از رشد

همچنین نماد معاملاتی «ذوب» که متعلق به شرکت ذوب آهن اصفهان است، در ساعات پایانی بازار با صفی 200 میلیونی مواجه و نهایتا در قیمت 2249 ریال بسته شد. از این نماد به عنوان یکی از نمادهای دارای بنیاد قوی یاد می شود، چرا که بر اساس آماری که در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران وجود دارد، این نماد از رشدِ همپا با شاخص، شدیدا جا مانده است.

 

دیدگاه کارشناسان چیست؟

به نظر می رسد رکورد شکنی جدید بورس و رسیدن به کانال 427 هزار، کمی خطرناک به نظر بیاید. برخی از تکنیکالیست ها معتقدند بورس، امروز به سقف تکنیکالی خود رسیده است و باید در ایام آتی، منتظر اصلاحی نسبتا سنگین باشیم. عده ای دیگر می گویند با وجود عرضه اولیه امروز، رشد و رکورد شکنی شاخص دور از انتظار بود و این نشان دهنده ی آن است که هیچ چیزی حتی تحلیل های تکنیکالی نمی تواند جلوی رشد آن را بگیرد.

در هر صورت باید منتظر بود و دید چه اتفاقات و حوادثی پیش روی بازار سرمایه است. در این بین می بایست هشدارهای کارشناسان را جدی گرفت و احتیاط و خرید و فروش پله ای را مد نظر قرار داد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: