bazarnews

کد خبر: ۶۵۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت که حضرت زهرا (س) از ظلم به امت در محروم کردن جامعه از رهبری شایسته‌ترین افراد انتقاد داشت.

«محسن هاشمی» امروز سه شنبه در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) افزود: آن حضرت با وجود زندگی بسیار کوتاه نقش و اثرگذاری برجسته ای در تاریخ اسلام دارد و الگوی زن برای جامعه بشری به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که دختر زنده به گور می شد و حتی بعد از اسلام که در شرایط خفقان سیاسی و امنیتی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، شخصیت‌های بزرگی نظیر امیرمومنان علی (ع)، سلمان و ابوذر، امکان اظهارنظر نداشتند، حضرت زهرای مرضیه (س) با فصیح ترین و شجاعانه ترین ادبیات، سکوت حاکم بر جامعه را شکست و الگویی بزرگ را برای زنان و مردان مسلمان در تاریخ به جا گذاشت.

هاشمی گفت: در فاصله سه ماهه از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا (س) بار روشنگری و حمایت از حقانیت و عدالت سیاسی و اقتصادی بر دوش فاطمه سلام الله علیها بود.

به عقیده وی، در آن دوره، عملا امام علی(ع) و سایر صحابه برجسته پیامبر، در سایه شجاعت، حکمت و مجاهدت فاطمه حضور داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در عرصه اجتماعی، فعالیت ماندگار داشت، در حوزه سیاسی، به انتقاد از ظلم به امت در محروم کردن جامعه از رهبری شایسته ترین افراد برخاست و در حوزه اقتصادی نیز به ظلم در غصب فدک که میراث پیامبر برای فرزندش و به منظور رسیدگی به معیشت مستضعفین جامعه بود، اعتراض داشت.

هاشمی با بیان اینکه در خطبه تاریخی حضرت زهرا (س) در مسجد پیامبر، تحلیل عمیقی از مبانی اجتماعی دین ارائه می شود، همه نخبگان و پژوهشگران را به مطالعه و تامل در این خطبه توصیه کرد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زندگی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع مصلحت نظام گفت: در اینجا بی مناسبت نیست که از سفر تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی به مدینه و فدک در سال 1387 یاد کنیم .

وی افزود: در این سفر برای نخستین بار درهای بقیع پس از سال‌ها به روی بانوان ایرانی گشوده شد .

رئیس شورای تهران تصریح کرد: همچنین در این سفر، موضوع ثبت جهانی باغ فدک که حتی در میان شیعیان نیز مورد کم توجهی قرار داشت، احیا و مورد تاکید قرار گرفت.

 

خبر داغ /

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م.م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
1
0
بله درسته آقایون از اول با وهابیهای آل سعود رفیق بودن ، نیاز به یادآوری نیست
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: