bazarnews

کد خبر: ۶۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
ایندپندنت منتشر کرد؛
ایندیپندنت با تهیه لیستی، کشور‌هایی که سریعترین رشد گردشگری در سال ۲۰۱۹ را داشته اند، معرفی کرده است. در کمال تعجب، میانمار در صدر این لیست است. پوتوریکو و ایران در رده‌های بعد جای دارند.

گروه بین الملل بازارنیوز: به نظر می رسد هیچ چیزی جز ویروس کرونا نمی تواند گردشگری بین المللی را متوقف کند. اما آثار مخرب ناشی از ویروس به صنعت توریسم و گردشگری نیز زودگذر است، زیرا آمارها به رشد گردشگری شهادت می دهند.

 

رشد ۴ درصدی گردشگری در جهان

بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری که تحت نظر سازمان ملل متحد است، علیرغم مسئله برگزیت، ورشکستگی شرکت گردشگری توماس کوک و چند شرکت کوچک هواپیمایی، ورود مردم از سراسر دنیا به یک کشور، درسال 2019 با رشد 4 درصدی به 1.5 میلیارد دفعه رسید.

 

اسپانیا و فرانسه، مقاصد همیشگی

مقاصد همیشگی گردشگران دنیا که اسپانیا و فرانسه هستند، به عنوان محبوب ترین مقاصد انتخاب شده اند. فرانسه در سال 2019 بیش از 90 میلیون بازدید کننده داشته است. اسپانیا که تنها 46 میلیون نفر جمعیت دارد و بعضا در آن تظاهراتی علیه توریست ها انجام می شود، میزبان 83 میلیون و 800 هزار بازدید کننده بوده است.

 

رشد ۴ درصدی گردشگری در جهان/ ایران سومین کشور پیشرو دنیا در توریسم

بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، مقاصدی که بیشترین رشد را در زمینه گردشگری داشته اند، خاورمیانه (با 8% رشد)، آسیا و کشورهای حوزه اقیانوس آرام (با 5% رشد) بودند. سفرها به اروپا و آفریقا نیز 4 درصد رشد داشته ولی قاره آمریکا با افتی 2 درصدی مواجه شد. همچنین سفر به ایالات متحده به دلیل تنش های تجاری، سیاست های محدود کننده ویزا و گرانی، قریب به 1.3% افت داشته است.

 

میانمار و پورتوریکو، دارای سریعترین رشد گردشگری در سال 2019

قابل ذکر است که ایندیپندنت با تهیه لیستی، کشورهایی که سریعترین رشد گردشگری در سال 2019 را داشته اند، معرفی کرده است. در کمال تعجب، میانمار در صدر این لیست است. علیرغم آن که مسلمانان روهینگیا به شکل ظالمانه ای توسط حکومت کشته می شوند، این کشور با 40.2 درصد رشد گردشگر مواجه شده است.

پورتوریکو دومین کشور است که در این لیست جا دارد. در سپتامبر 2017، طوفان ماریا بیش از 3500 نفر از ساکنین این کشور را کشت. با بازسازی زیرساخت ها، این کشور بار دیگر مقصد گردشگران جهان گشت و رشدی 31.2 درصدی نسبت به سال 2018 داشت.

 

ایران سومین کشور پیشرو دنیا در توریسم

سومین مکان گردشگری که در حال رشد در این زمینه است، ایران است که به میزان 27.9 درصد رشد را در سال 2019 تجربه کرده است. همچنین ایندیپندنت در مقاله خود با اشاره به شرایط سیاسی ایران، اعتقاد خود را مبنی بر افت گردشگری در سال 2020 در این کشور، ذکر کرده است.

رشد ۴ درصدی گردشگری در جهان/ ایران سومین کشور پیشرو دنیا در توریسم

مصر با 21.1 درصد رشد و ترکیه با 14 درصد افزایش در رتبه های بعدی این جدول جای دارند. حتی گردشگری در تونس نیز با رشد مواجه بوده است. تونس کشوری است که دولت انگلستان احتمال حمله تروریست ها به این کشور را داده است و به لحاظ امنیتی، در شرایط ناپایداری به سر می برد.

 

هیچ چیزی جلودار رشد گردشگری نیست

تروریسم، بیماری، دوری، بی ثباتی سیاسی و جرم و جنایت، هیچکدام نتوانستند از رشد گردشگری جلوگیری کنند. اتیوپی 5 میلیارد دلار برای فرودگاه جدید هزینه کرده است و با کشورهایی که در صدر لیست ایندیپندنت قرار دارند، در حال رقابت است.

در پایان، ایندیپندنت اینگونه مقاله خود را به پایان رساند: «علیرغم تنش های بین المللی، کندی اقتصاد جهانی و ویروس کرونا، سازمان ملل می گوید گردشگری در سال 2020 نیز نهایتا با رشدی معادل 3 الی 4 درصد مواجه خواهد شد.»

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: