bazarnews

کد خبر: ۶۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در نشست امروز؛
علی رهبری گفت: پروژه های ذیل سامانه جامع تجارت خیلی مفصل و نزدیک به 12-13 سامانه است که دستگاه مختلف باید همکاری کنند. اغلب دستگاه ها همکاری مناسبی را داشتند. یکی دو دستگاه در همکاری های خود تاخیر داشتند ولی از من نخواهید اسم ببرم.

گروه بازرگانی بازارنیوز: علی رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در نشست امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز درباره میزان پیشرفت سامانه های مبارزه با قاچاق گفت: سامانه های مبارزه با قاچاق در بخشی از فعالیت های مرکز تحت عنوان دولت الکترونیک( E.goverment ) قرار دارند که محور آن سامانه جامع تجارت است.

وی افزود: پروژه های ذیل سامانه جامع تجارت خیلی مفصل و نزدیک به 12-13 سامانه است که دستگاه مختلف باید همکاری کنند. اغلب دستگاه ها همکاری مناسبی را داشتند. یکی دو دستگاه در همکاری های خود تاخیر داشتند ولی از من نخواهید اسم ببرم.

رهبری ادامه داد: اگر از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مسئول کنترل پیشرفت قانون مبارزه با قاچاق است بخواهید اسامی را اعلام کند بهتر است. ما در گذشته زمانی که عدم همکاری دستگاه ها را مطرح کردیم، چون مرجع قضاوت نیستیم باعث اعتراضات شد. بنابراین فکر می کنم صحیح باشد از ستاد مبارزه با قاچاق بپرسید.

رهبری میزان پیشرفت سامانه جامع تجارت را خوب اعلام کرد و درباره پیشرفت ایران در شاخص های جهانی گفت: در مجموع پیشرفت پروژه سامانه بسیار خوب است. همانطور که استحضار دارید، سامانه جامع تجارت آمده  که بسیاری از فرایندهای رسمی ما را سیستماتیک کند که هم شفاف و سالم شوند و هم سرعت فرآیند تجارت را افزایش دهد.

وی گفت: من خواهش دارم گزارش «دویینگ بیزنس» سال 2019 را مطالعه کنید. رتبه ایران در شاخص تجارت فرامرزی، 45 رتبه ارتقا داشته است. این درحالی است که این رتبه، رتبه رقابتی است و امتیازی نیست. ممکن است شما امتیازتان رشد داشته باشد  ولی نسبت به سایر کشورها افت داشته باشید اما ما در رقابت با سایر کشور ها از سال 2018 تا 2019، 45 رتبه ارتقا داشتیم.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: