bazarnews

کد خبر: ۶۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
بستر تبادل ارز‌های دیجیتال آلتس بیت (Alesbit)، مستقر در ایتالیا، جدیدترین صرانی است که کیف پول داغ آن کاملا توسط افراد مشکوک در فضای مجازی هک و خالی شده است.
گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: بستر تبادل ارز‌های دیجیتال آلتس بیت (Alesbit)، مستقر در ایتالیا، جدیدترین صرانی است که کیف پول داغ آن کاملا توسط افراد مشکوک در فضای مجازی هک و خالی شده است. آلتس بیت این خبر را با انتشار توئیتی در تاریخ ۶ فوریه اعلام کرد. در اطلاعیه‌ی این صرافی آمده است: 
"کاربران عزیز! متأسفانه باید این واقعیت را به شما اطلاع  دهیم که صرافی‌ها هک شده و تقریبا تمامی دارایی‌های  موجود در قالب ارز‌های دیجیتال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، پایرت چین (ARRR) و وروس کوین (VRSC) به سرقت رفته است. تنها بخش کوچکی از دارایی‌های موجود در کیف پول‌های سرد ایمن می‌باشد. "
براساس اطلاعیه‌ی این صرافی، به نظر می‌رسد که آلتس بیت على رغم آسیب پذیر بودن در برابر حملات سایبری، بخش قابل توجهی از وجوه را بر روی کیف پول‌های داغ نگهداری کرده است. این صرافی رمزارزی ایتالیایی هنوز اطلاعات کاملی از میزان کل وجوه سرقت شده ارائه نداده است.
با این حال، با توجه به توئیت‌های بعدی منتشر شده توسط آلتس بیت، به نظر می‌رسد که نفوذگران ۱۰۶۶ توکن کومودو (KMD) و ۲۸۳۳۷۵ وروس کوین را به سرقت برده اند. ارزش این ارز‌های دیجیتال به سرقت رفته در مجموع حدود ۲۷ هزار دلار گزارش شده است.
در زمان انتشار این خبر، حجم معاملات روزانه‌ی صرافی آلتس بیت ۱۴/۸ میلیون دلار گزارش شده بود که ۹۸ درصد از آن از جفت ارز مبادلانی پایرت چین بیت کوین حاصل می‌شد.
برخی از طرفداران صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) در واکنش به خبر هک شدن صرافی آلتس بیت، بر آسیب پذیری‌های بستر‌های تجاری متمرکز تأکید کردند. با این حال، بستر‌های متمرکز هنوز هم حجم معاملات بیشتری را کنترل می‌کنند، زیرا استفاده از رابط کاربری سرویس‌های غیر متمرکز بسیار دشوار است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: