bazarnews

کد خبر: ۶۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
معاون شبکه‌ی مقابله با جرایم مالی ایالات متحده (FinCEN) گفت که بخش رمزارز نباید در پیشگیری از پولشویی پسرفت داشته باشد.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: معاون شبکه‌ی مقابله با جرایم مالی ایالات متحده (FinCEN) گفت که بخش رمزارز نباید در پیشگیری از پولشویی پسرفت داشته باشد. جمال الهندی (Jamal El - Hindi)، معاون FinCEN سخنرانی خود را در بیستمین کنفرانس ضد جرایم مالی و ضد پولشویی انجمن صنعت اوراق بهادار و بازار‌های مالی در ۶ فوریه در نیویورک ایراد کرد. الهندی سخنرانی خود را با اشاره به پیچیدگی خاصی صنعت اوراق بهادار و معاملات آتی که شامل شبکه‌ی متراکمی از معاملات و تراکنش‌ها است، آغاز کرد.

وی گفت که این منظره‌ی پیچیده به کارگزاریها، تجار کمیسیون معاملات آتی، نمایندگی‌های اجرایی، عوامل نقل و انتقالات، شرکت‌های ترخیص و صندوق‌های مشترک محدود نمی‌شود. به گفته‌ی وی، این پیچیدگی باعث ایجاد چالش در شفافیت لازم برای مقابله با پولشویی و جلوگیری از جرایم مالی خواهد شد.

در بسیاری از موارد، به اشتراک گذاری اطلاعات و فرآیند شناخت مشتریان به دلیل ماهیت بسیار رقابتی این صنعت، به درستی انجام نمی‌شود و فقط ۱۴ درصد از کل واحد‌های موجود در صنعت اوراق بهادار که واجد شرایط ثبت در مکانیسم‌های به اشتراک گذاری اطلاعات مشاغل هستند، این کار را انجام می‌دهند. در این شرایط بسیار چالشی، الهندی هشدار دارد که فناوری‌های جدید ممکن است این اوضاع را تشدید کنند.

وی اظهار داشت که رسانه‌ی اجتماعی و بستر‌های پیامرسان مرتبط با رمزارز که بارزترین آن‌ها پروژهى لیبرای فیسبوک است، باید سازگاری‌های مشابه با بخش مالی سنتی را برآورده سازند.

وی تأکید کرد: بستر‌های پیامرسان و رسانه‌ی اجتماعی و سایرین که اکنون روی ایجاد رمزارز‌ها متمرکز هستند.‌ نمی‌توانند چشم خود را بر معاملات غیرقانونی ببندند، زیرا این کار میتواند این معاملات را تقویت کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: