bazarnews

کد خبر: ۶۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
بازارنیوز گزارش می دهد؛
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به یکی از سازمان های متخلف که در همکاری های خود جهت جلوگیری از قاچاق اهمال کرده است، اولتیماتوم داد.

گروه بازرگانی بازارنیوز: پیرو بخشنامه ای که از سوی سازمان توسعه تجارت ابلاغ شده است، از اردیبهشت ماه سال نود و هفت، همه فعالیت های مربوط به ثبت سفارش واردات کالا، باید از طریق سامانه جامع تجارت ایران انجام شوند. این بخشنامه به دستگاه های مربوطه در سه بند ابلاغ شده است. در این بین، برخی از نهادها در تکمیل سامانه های ذیل سامانه جامع تجارت که با نیت مبارزه با قاچاق ایجاد شدند، کم کاری کرده اند. خبرنگار بازارنیوز پیرو این موضوع، با «علی مویدی» رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به گفتگو پرداخت.

 

اولتیماتوم مویدی به نهاد کم کار

در این رابطه مویدی پیرامون عدم همکاری یکی از سازمان ها در تکمیل سامانه های مبارزه با قاچاق، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تا 15 اسفند ماه به این نهاد فرصت همکاری داده است و اگر تا آن زمان، امور خود را انجام ندهد، نام آن سازمان را اعلام خواهیم کرد.

 

رهبری: اسم دستگاه متخلف را از من نپرسید!

علی رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در نشستی که مدتی پیش برگزار شده بود، اظهار داشت: «سامانه های مبارزه با قاچاق» در بخشی از فعالیت های مرکز تحت عنوان دولت الکترونیک( E.goverment ) قرار دارند که محور آن سامانه جامع تجارت است.

وی افزود: پروژه های ذیل سامانه جامع تجارت خیلی مفصل و نزدیک به ۱۲-۱۳ سامانه است که دستگاه مختلف باید همکاری کنند. اغلب دستگاه ها همکاری مناسبی را داشتند. یکی دو دستگاه در همکاری های خود تاخیر داشتند ولی از من نخواهید اسم ببرم.

رهبری ادامه داد: اگر از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مسئول کنترل پیشرفت قانون مبارزه با قاچاق است بخواهید اسامی را اعلام کند بهتر است. ما در گذشته زمانی که عدم همکاری دستگاه ها را مطرح کردیم، چون مرجع قضاوت نیستیم باعث اعتراضات شد. بنابراین فکر می کنم صحیح باشد از ستاد مبارزه با قاچاق بپرسید.

 

گمرک می خواهد به تخلفاتش ادامه دهد

 نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز درباره عملکرد مجلس پیرامون سامانه جامعه تجارت گفت: ما قانون تجارت را بر مبنای الکترونیکی کردن تجارت، بازطراحی می‌کنیم. مجلس، مدافع سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، و همچنین فعالیت گمرکات داشتیم و گزارشی در این خصوص آماده شده است. آنچه مشخص است گمرک به دنبال ادامه دادن به تخلفاتش است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: