bazarnews

کد خبر: ۶۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
بانک مرکزی روسیه مجموعه‌ی جدیدی از قوانین را برای معاملات مشکوک، منتشر کرد. این به روزرسانی هر گونه معاملات مرتبط با رمزارز را به عنوان یک خطر پول شویی تلقی می‌کند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: بانک مرکزی روسیه مجموعه‌ی جدیدی از قوانین را برای معاملات مشکوک، منتشر کرد. این به روزرسانی هر گونه معاملات مرتبط با رمزارز را به عنوان یک خطر پول شویی تلقی می‌کند. این بانک یک به روزرسانی برای بخشنامه‌ی ۳۷۵-P منتشر کرد که همه‌ی علائم فعالیت مشکوک را که احتمالا به پولشویی ربط داشته باشد، فهرست می‌کند.
از سال ۲۰۱۲ میلادی است که اولین قوانین معرفی شدند این نخستین بروزرسانی است که انجام می‌شود. این راهنمای مقرراتی با همکاری سرویس فدرال نظارت مالی توسعه داده شده است.

یکی از نمایندگان بانک مرکزی تشریح کرد که این کار برای اضافه کردن طرح‌های جدید انجام عملیات غیر معمول با در نظر گرفتن تحولات پیشرفته در بازار‌های مالی انجام شده است. رئیس کل بانک مرکزی پیش از این بیان کرده بود که تعداد عوامل خطر احتمالی باید کاهش یابد. مانند سایر کشورها، در صورتی که یک بانک با یک ارائه دهنده‌ی خدمات مالی معاملات خاصی را مشکوک تشخیص دهد ممکن است حساب مشکوک را مسدود کند یا در موارد شدیدتر به طور کامل آن حساب را ببندند. تنظیم کنندگان بند گسترده‌ای به این فهرست اضافه کردند که هرگونه فعالیت مرتبط با رمزارز را به عنوان یک خطر بالقوه در نظر می‌گیرد.

در همین چارچوب، عملیات پول نقد نیز باید شرایط و علائمی داشته باشد تا مشکوک در نظر گرفته شود. در مورد رمزارزها، هرگونه فعالیتی که به عنوان خرید یا فروش رمزارز‌ها تشخیص داده شود، یک خطر پولشویی در نظر گرفته خواهد شد.
این فعالیت‌ها به طور کلی شامل سپرده گذاری با برداشت از صرافی‌های شناخته شده است. این اقدام در حالی صورت گرفته است که قانونگذاران روسیه همچنان به اصلاح قانون دارایی مالی دیجیتال که در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی پیشنهاد شد ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد که با در نظر گرفتن ممنوعیت‌هایی برای استفاده از رمزارز‌ها برای پرداخت، موضع تنظیم کنندگان نسبت به رمزارز‌ها بدتر شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: