bazarnews

کد خبر: ۶۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
بلومبرگ نوشت: الگوی بازیابی اقتصادی V شکل در اقتصاد چین، در حال شکل گیری است که طی آن، پس از کاهش شدید شاخص ها، نمودار با یک صعود، به وضعیت سابق خود بر می‌گردد.

گروه بین الملل بازارنیوز: بر اساس یادداشت منتشر شده در بلومبرگ و به گفته یک مقام ارشد بانک مرکزی، احتمالا اقتصاد چین پس از مهار کرونا بهبود خواهد یافت. «چون یولو» معاون فرماندار در بانک خلق چین، در فایننشال تایمز نوشت: اصول و ساختار اقتصاد داخلی چین، به خوبی مقاومت به خرج داده است و در آینده نیز بدون تغییر باقی می ماند.

 

الگوی بازیابی اقتصادی V شکل در اقتصاد چین

به نظر می رسد چین فضای سیاسی کافی برای رشد مداوم اقتصادی را دارد و از معدود اقتصادهای مهم جهان است که سیاست پولی خود را حفظ کرده است.

به گفته برخی کارشناسان، الگوی بازیابی اقتصادی V شکل در اقتصاد چین، در حال شکل گیری است. بازیابی V شکل نوعی  ریکاوری است که طی آن، پس از کاهش شدید شاخص ها، نمودار با یک صعود، به وضعیت سابق خود بر می گردد. رشد تقاضای مصرف کننده در این مرحله، باعث تغییر عظیم فعالیت های اقتصادی می شود.

 

تزریق نقدینگی به سیستم بانکی/ احیای بازار چین در دستور کار است

چین اقدامات لازم برای بازگشت به وضعیت پایا را انجام داده است، که می توان به تزریق نقدینگی به سیستم بانکی و کاهش نرخ بهره بانکی اشاره کرد.

رئیس جمهور شی جین پینگ، بارها به مردم کشورش اطمینان داده است که چین اهداف اقتصادی خود را برآورده می کند، چرا که بازارهای مالی، دوباره رشد کرده اند. همچنین اغلب سهام بازار چین، پس از رکود در اوایل فوریه، بیش از 1 تریلیون دلار از ارزش بازار را احیا کرده اند.

 

گفتنی است کل افراد آلوده به کرونا تا روز شنبه به 76 هزار و 936 رسید و تعداد مرگ و میر نیز 2 هزار و 442 نفر گزارش شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: