bazarnews

کد خبر: ۶۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
حراج باران در توسعه هنر گام محکمی برداشت
موسس و مدیر عامل اولین نمایشگاه و حراج باران با ابراز رضایت از استقبال جامعه هنر از این گالری گفت: با توجه به اینکه برای اولین بار بود که حراجی به صورت تخصصی در حوزه خط و خوشنویسی برگزار شد، شاهد استقبال قابل قبولی از جامعه هنر و مردم بودیم.
هنرهای سنتی، حمایت همه جانبه مسئولین را می‌طلبد/ حراج باران در توسعه هنر گام محکمی برداشتسیده محبوبه کاظمی دولابی در این خصوص به خبرنگار بازار نیوز، اظهار داشت: متاسفانه توجه به هنر سنتی در شرایط اجتماعی کنونی کم شده و نتوانسته نقش پررنگی را در این زمینه ایفا کند و با این شرایط حراج باران توانست در جهت توسعه و گسترش این مهم گام محکمی بردارد. 

وی با اشاره به اینکه برگزاری این گالری اتفاق مثبتی در جهت توسعه و رشد بخش فرهنگی، پژوهشی و اقتصادی است، گفت: با توجه به استقبال و بازدید جامعه از اولین حراج خط و خوشنویسی باران اما هنوز توقع ما در این حوزه برآورده نشده و باید به شکل جدی تر و پررنگ تری این موضوع را دنبال کنیم و برپایی آن برای نخستین بار اتفاق خوبی بود هر چند که انتظار داشتیم هنرمندان استقبال بیشتری از این آثار هنری داشته باشند، ضمن اینکه جامعه نگاه ناباورانه ای به این موضوع داشت و از همه مهتر مشارکت و خرید مهمانان خارجی در خرید آثار و تابلوهای هنری ایران جالب توجه بود.

وی تاکید کرد: استارت این طرح در راستای توسعه و ترویج هنرهای ایرانی و اسلامی  قطعا در آینده رونق بیشتری خواهد داشت و همین که جامعه با آثار خطی ارزشمند و نفیس مخصوصا در بخش آثار قدما که بسیار نادر و کم یاب هستند، آشنا شدند و این برای ما بسیار با ارزش بود.

موسس و مدیر عامل اولین نمایشگاه و حراج باران با اشاره به اینکه حراج باران در بعد اقتصادی توانسته برای جامعه هنر هم ارزآوری کند، تصریح کرد: در مجموع از نظر فروش و حتی ارزآوری این گالری توانسته به خوبی کار کند ضمن اینکه با این کار جامعه واردیک شوک شد و قطعا ما برای ادامه این راه مصمم هستیم.

کاظمی تاکید کرد: بنده اهداف بزرگی دارم و برای تکرار این مهم از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای برگزاری دومین و حتی سومین حراج و نمایشگاه هستم. برای دفاع از این کار از هم اکنون به آینده فکر می کنیم تا با برنامه ریزی بهتری وارد گود شویم و با اطلاع رسانی بهتر در این زمینه قدم برداریم.

این گالری قابلیت اینکه در کشورهای دیگر برگزار شود را دارد و از همین حالا پیشنهادهای زیادی در این زمینه دریافت کرده ایم اما اولین و مهمترین هدف برپایی و احیای این حراج در داخل کشور است تا خلا موجود در جامعه هنرهای سنتی ایرانی و اسلامی هم برطرف شود.

وی تصریح کرد: قران زبان مشترک 57 کشور مسلمان است و دعوت از کشورهای مسلمان برای ارائه آثار خود در این حراج  اتفاق خوبی است. حتی در حراجی های بزرگ دنیا هنرهای اسلامی و نسخ خطی هم ارائه می شود پس حراج باران با اهداف روشن تری این راه را ادامه خواهد داد.

وی گفت: در مجموع در این حراجی آثار فاخر هنرمندان 2 میلیارد و 600 میلیون تومان فروخته شد که 4 اثر بالای 100 میلیون تومان خریداری شدند و تابلوی میرعماد با 600 میلیون تومان به عنوان رکوردی در یک حراجی تخصصی ثبت شد.

کاظمی در پایان گفت: در این حراج آثار نفیس و کم یابی بود و حفظ این مواریث و کسانی که این سبک ها را دنبال می کنند، مهمتر است. ضمن اینکه حفظ این جایگاه ارزشمند نیاز به حمایت همه جانبه جامعه هنر را دارد و امیدوارم مسئولین و دوستان با درایت بیشتری به این مهم بیاندیشند. هر چند که حضور و توجه اعضای کمیسون فرهنگی مجلس و فراکسیون زنان خانم ها دکتر سلحشوری، دکتر ذوالفقاری و سرکار خانم سیاوشی، دکتر محمودی مسئول مجمع کارآفرینان از این رویداد فرهنگی و حضور دکتر سید مرتضی خاتمی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و آقایان ملانوروزی و زارع رئیس و معاون محترم هنرهای تجسمی وزارت ارشاد برای ما مایه مباهات و دلگرمی بود و قطعا می تواند به توسعه هنر در بخش فرهنگ به ما کمک کند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدعلی بنی طبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
1
درجریان برگزاری نمایشگاه بودم ولی به دلیل مسافرت توفیق شرکت حاصل نشد.باانجمن خوشنویسان وجناب امیرخانی اشنایی دارم درسال 1363گنگره بزرگداشت سعدی درشیراز برگزار شد انجمن خوشنویسان دواثر نفیس ارائه نمود یکی مرقع رنگین منتخبی ازاثارنفیس خوشنویسان بزرگ ایران تا نیمه قرن چهاردهم ازسلطانعلی مشهدی متولد841هجری ومیرعلی هروی متوفابسال951 ومیرعمادالحسنی متولد961هجری تاعمادالکتاب السیفی متوفابسال 1355هجری که اصل دستخط درموزه ومجموعه داران متفاوت نگهداری شده وعکسبرداری ازاثارنفیس درمرقع رنگین منتشر شده ومجلد دیگرمجموعه اثار خوشنویسان معاصر ایران
ازمرحوم استادحسین میرخانی متولد 1286شمسی
تامحمدرضایزدانی متولد 1332شمسی وازجمله
خوشنویسی استادوهنرمندیگانه محمدرضاشجریان.که این دواثرگرانبهاراقدرمیدانم
سرکارخانم سیده محبوبه کاظمی دولابی را میشناسم وهمت ایشان رادربرپایی این حراج که از
پر زحمت ترین کارهاست میستایم.فروش اولین حراج واستقبالی که شدموجب دلگرمی است
وانگیزه ای برای تداوم برگزاری دفعات اتی در
داخل وخارج کشور..برای همه عزیزانی که دراین اقدام فرهنگی تلاش نمودند ارزوی توفیق دارم و ازمسئولین محترم تقاضای مساعدت وهمکاری
با ارزوی بهترینها برای هنرمندان گرامی ایران.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: