bazarnews

کد خبر: ۶۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
آمارهای اولیه وزارت بازرگانی کره جنوبی حاکی از آن است که صادرات این کشور به چین به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری کره، طی ماه گذشته میلادی 6.6 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این آمار فعالیت کارخانه‌ها در چین در ماه فوریه سریع‌ترین روند کاهشی را در تاریخ این کشور به ثبت رسانده و حتی اوضاع بدتر از بحران اقتصادی سال 2008 بوده است. 

لی سانگ جاعه،‌کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه اوراق و سرمایه‌گذاری اوجن، می‌گوید: روند نزولی تجارت کره هنوز تمام نشده و در صورتی که دلیل اصلی افت ماه فوریه کاهش تقاضا در چین باشند در ماه مارس و آوریل نیز شاهد حتی بدتر شدن اوضاع خواهیم بود.

وی می‌گوید: یکی از دلایل کاهش صادرات کره منفی شدن نگاه نسبت به تولیدات کره‌ای است. 

البته کره‌ای ها امیدوار هستند افزایش صادرات به دیگر کشورها از جمله آمریکا بتواند بخشی از تاثیر منفی شیوع کرونا در تجارت این کشور را جبران کنند.

سونگ یونمو، وزیر صنعت کره جنوبی، با بیان اینکه انتظار می‌رود تاثیرات منفی بیشتری را از شیوع ویروس کرونا در اقتصاد کره جنوبی طی ماه مارس شاهد باشیم، گفت: انتظار می‌رود اثرات منفی شیوع ویروس کرونا بیشتر از زمان شیوع سارس باشد.

کارشناسان اقتصادی نیز نگران بسته بودن موقت کارخانه‌های بسیاری از شرکت‌های بزرگ و اثر گذاری احتمالی آن بر اقتصاد کره هستند. 

لی سونگ هون، کارشناس اقتصادی ارشد مؤسسه نریتز، می‌گوید: در صورتی که شرکت‌های بزرگ کارخانه‌های خود را تعطیل کنند اوضاع بدتر خواهد شد. 

برچسب ها: کرونا ، بیماری ، اقتصاد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: