bazarnews

کد خبر: ۶۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
بازارنیوز گزارش می دهد؛
سال هاست که در کشور با مشکل توزیع دارو و تجهیزات پزشکی دست و پنجه نرم می کنیم. مدتی پیش سامانه ttac به عنوان سامانه ای برای حل این مشکل، عنوان شد. حال با وضعیتی که ویروس کرونا در کشور به بار آورده است، احتکار ماسک و لوازم ضد عفونی و انفعال وزارت بهداشت که متولی توزیع اقلام مذکور است، تاسف بار به نظر می رسد.
گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: مشکل توزیع دارو به علت سیستمی نبودن، در برهه کنونی بسیار آسیب زا به نظر می رسد. متاسفانه سال هاست که در کشور، به علت سیستمی نبودن توزیع دارو، مشکلاتی به بار آمده است.
 
جای خالی ttac احساس می شود
اواخر دهه هشتاد، تصمیمی مبنی بر ایجاد یک سامانه جهت کنترل توزیع دارو، گرفته شد که بعدها با عنوان ttac شناخته شد. گفتنی است تابستان سال جاری، نمکی وزیر بهداشت، از رفع مشکلات این سامانه در شهریور ماه خبر داد ولی متاسفانه با شیوع کرونا در کشور و کمبود ماسک و لوازم ضد عفونی، بهره برداری صحیحی از این سامانه جهت توزیع موارد مذکور نشد. شایان ذکر است که مسئولیت توزیع این اقلام، به وزارت بهداشت سپرده شده بود.  
 
جریان نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت، چه بود؟
با این وجود، وزیر بهداشت چندی پیش طی نامه ای شدید اللحن، وزیر صمت را هدف انتقادات خود قرار داد و ایرادات خود را نسبت به توزیع نادرست ماسک و لوازم ضد عفونی، وارد کرد. 
 
انفعال وزارت بهداشت در توزیع سیستمی ماسک/ ابوترابی: آقای نمکی فرار رو به جلو می کند+ فیلم
 
 
ابوترابی: نمکی فرار رو به جلو می کند
به عقیده کارشناسان، انفعال وزارت بهداشت در این امر و مقصر دانستن وزارت صمت، توجیه درستی برای کم کاری وزارت بهداشت نیست.
 
در این رابطه، ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس، در گفتگو با رادیو اقتصاد از اهمال وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: آقای نمکی فرار رو به جلو می کند. توزیع این اقلام بر عهده و تحت نظارت معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت است و این نامه ها درست نیست و باید در خفا صورت می گرفت.
 
با این اوصاف باید منتظر واکنش وزارت بهداشت به این موضوع باشیم. چرا که عواقب ناشی از عدم بهره برداری صحیح از این سامانه در این روزها، بیش از پیش احساس می شود.
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: