bazarnews

کد خبر: ۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد
رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع بانکی، ایران و آلمان به سمت توسعه روابط اقتصادی حرکت کنند و دوران جدیدی را در روابط شان رقم بزنند.
بازار نیوز - غلامحسین شافعی در همایش تجاری ایران و آلمان که امروز- ۱۲ مهر - در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: ایران و آلمان روابط دیرینه و تاریخی با یکدیگر دارند و با وجود فراز و نشیب ها جایگاه مثبتی در افکار عمومی دو کشور دارد.

وی ادامه داد: در دهه اخیر روابط دو کشور تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گرفت. با این حال و با پشت سر گذاشتن مسئله هسته ای ظرفیت های وسیع، منافع مشترک و چشم انداز روشنی در انتظار روابط ایران و آلمان قرار دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که ایران به دنبال توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی، گردشگری و تکنولوژیک با آلمان است.

شافعی با بیان اینکه ایران به دنبال تعمیق روابط صنعتی با آلمان است گفت: ایران اقتصاد بزرگی دارد و دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه است. زیر ساخت های توسعه یافته، نیروی انسانی، منابع وسیع طبیعی، نیروی کار مولد و انرژی ارزان قیمت همگی مزیت های رقابتی ایران برای همکاری با آلمان است.

وی عنوان کرد: توانمندی ها و ظرفیت های دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی بسیار مناسب است و باید از این فرصت به وجود آمده بهره مند شد. هم اکنون تغییرات زیادی در اقتصاد ایران در حال وقوع است، اصلاح قانون مالیات ها که تسهیلات قابل توجهی را در حمل و نقل، سلامت و صنعت ایجاد کرده از جمله این تغییرات است.

شافعی عنوان کرد: همکاری و سرمایه گذاری مشترک در پتروشیمی، توریست، حمل و نقل، خودرو سازی، مخابرات، خدمات فنی مهندسی، تحقیق و توسعه زمینه ساز روابط دو کشور خواهد شد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: