bazarnews

کد خبر: ۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کشور نیازمند یک پرش اقتصادی قوی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که میزان قاچاق از ٢۰ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته و رقم قابل توجهی است.
بازار نیوز - علی لاریجانی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری قم در سالن همایش های مرکز آموزشی و پژوهشی عمار، افزود: با توجه به اینکه در مختصات امروز، کشور نیازمند یک پرش اقتصادی قوی است، نقش نیروی انتظامی در این میان جهت اجرای قوانین، ایجاد آرامش و امنیت اهمیت زیادی دارد تا تکیه گاه مردم باشد.

وی گفت: صنایع کشور با وجود پدیده قاچاق نمی‌تواند روی پا بماند در این خصوص یکی از وظایف مهم پلیس با توجه به تنوعی که در آن وجود دارد مبارزه با قاچاق است.
وی در مورد بودجه های جاری و عمرانی کشور نیز با بیان اینکه کشور از نظر آبادانی با چالش های زیادی مواجه است و میزان بودجه عمرانی کشور کم است، افزود: در اصلاحیه بودجه دو هدف مهم و راهبردی دنبال می شود تا بانک‌ها از نظر سرمایه متحول شوند.
لاریجانی عنوان کرد: در برنامه ای که به مجلس ارائه گردید باید 8 درصد رشد داشته باشیم که در این خصوص زمینه سازی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی اهمیت دارد که 200 هزار میلیارد دلار به سرمایه نیاز است.

وی با تاکید براینکه پیش‌بینی امسال رشد 5 درصدی را نشان می‌دهد که این رشد به علت جهش در فروش نفت است، بیان کرد: اصلاح مسیر و صیانت از سرمایه گذار باید مورد تاکید باشد تا به رشد اقتصادی دست یابیم البته در جهت رسیدن به سند چشم انداز این میزان بودجه کفایت ندارد.

وی با توصیه هایی به مدیران دستگاههای اجرایی در قم گفت: قم دارای مزیت‌های زیادی است و به لحاظ صنعتی هم می تواند رشد کند که باید از آن استفاده کرد.
رییس مجلس، ادامه داد:در این راستا 60 تا 70 میلیارد دلار خطوط اعتباری توسط بانک های خارجی تعریف شده که در آن روسیه مبلغ 5 میلیارد دلار وام کم بهره و ارزان برای قم تعریف کرده است تا در راستای تکمیل مترو و دیگر پروژه ها به کار گرفت .

لاریجانی بیان کرد:در قم باید کمیته ای در جهت جذب سرمایه های خارجی تشکیل شود تا پروژه ها با بودجه های لازم به بهره برداری برسد و در سایه همدلی مسئولان اهداف را دنبال کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در چند سال گذشته در مجلس با چشم بینا جهت تقویت بنیه دفاعی بودجه هایی را تعیین شده، چرا که در کشور ایران امنیت مهم ترین مساله است و باید با جدیت دنبال شود و اقتدار نیروی نظامی امری حیاتی است.

لاریجانی گفت: امینت زمینه ساز آبادانی و آرامش است و باید به بهترین نحو مورد توجه قرار بگیرد و قم به عنوان شهری مقدس باید در امنیت به سر برد در این باره همه دستگاههای اجرایی باید در راستای تامین امنیت گام بردارند امروز عملکرد پلیس در جهت امینت جایگاه ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: این که گفته می شود باید سازمانی تشکیل شود که انسان ها در آن توسعه فکری داشته باشند حرف درستی است چراکه از طریق روش های پادگانی نمی توان امنیت را برقرار کرد بلکه همه باید در جهت تامین امنیت مشارکت داشته و سهیم باشند.
لاریجانی در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن ماه محرم عنوان کرد: عاشورا و سیره سید الشهدا (ع)، راه رستگاری را فراهم می سازد و این رویداد در تاریخ بشر تنها یک حادثه نیست.
وی افزود:در طول تاریخ جنگ های بزرگی اتفاق افتاد و در جنگ جهانی اول و دوم نیز میلون ها انسان جان خود را از دست دادند اما در زندگی متعارف از آن به نام واقعه تاریخی یاد می شود و انقلاب درونی ایجاد نمی کنند و صرفا پند و اندرز تاریخی به همراه دارد.
وی افزود: در حالی که واقعه عاشورا یک انقلاب درونی ایجاد کرد و اختصاص به شیعیان ندارد و از آن به عنوان واقعه ای عظیم انسانی یاد می شود که در این باره معصومین به کرات از آن یاد کرده اند.

لاریجانی گفت: حادثه کربلا نشان دهنده این است که عده ای سفاک در ماه محرم حرمت ولایت را نگاه نداشتند و به ساحت مقدس امام حسین(ع) جسارت کردند که این ها قابل تحمل نیست و ما نیز امروز وظیفه داریم از حرمت ولایت و اهل بیت(ع) پاسداری کنیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در روز عاشورا بر گریان بودن برای حضرت سید الشهدا (ع) تاکید می شود به این دلیل است که گریه بر این مصیبت موجب کمال معنوی،صفای دل، فهم دینی و بصیرت می شود و انسان مسیر تکامل را پیدا می کند.
لاریجانی عنوان کرد: داعش و النصره بدترین توهین ها را به اهل بیت(ع) روا داشته اند و مریدان اهل بیت(ع) را سر می برند که این ها با وضع عجیبی از صفحه روزگار حذف می شوند و از سوی دیگر جریان وسیع بین‌المللی در جهت حفظ تروریسم در منطقه تلاش می کند و به دروغ خود را در راستای مقابله با تروریسم قلمداد می نمایند.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: آمریکایی‌ها بارها مدعی هم پیمانی با کشورهای منطقه جهت مبارزه با تروریسم بوده اند و می گویند در این ارتباط 60 کشور شرکت داشته و به نام تروریسم در عراق حضور یافتند.

لاریجانی ادامه داد: آمریکا و هم پیمانانش دو سال است به نام مبارزه با تروریسم در عراق مبارزه می‌کنند اما اگر حمایت های ایران نبود سرنوشت فلوجه و شهرهای دیگر چه می شد؟
وی با اشاره به برگزاری کنفرانسی به منظور امنیت اسرائیل با حضور مقامات امریکایی، اظهار کرد: یکی از متفکرین آمریکایی اعلام کرد که شرایط فعلی اسرائیل در منطقه بهترین شرایط است .

لاریجانی گفت: سعودی‌ها با تحریک برخی کشورهای عربی به دنبال تضعیف حزب‌الله بودند و در این باره یکی از مقامات اسرائیل عنوان کرده بود که اگر در شرایط فعلی داعش سرکوب شود، باید هر چه سریع تر با النصره ارتباط برقرار کنیم و آن‌ها را نگه‌داریم و در واقع این جریان خبیث در منطقه در جهت مقابله با اسلام و پیروان اهل بیت(ع) ایجاد شده است.
اقتصاد آنلاین
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: