bazarnews

کد خبر: ۶۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
گفتگوی نوروزی با رییس انجمن بلاک‌چین ایران؛
رییس انجمن بلاک‌چین ایران گفت: نگاه به بیت کوین به عنوان محلی برای سرمایه گذاری را درست نمی‌دانیم.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: سپهر محمدی، رییس انجمن بلاک‌چین ایران در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز درباره شرایط بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۹۸، اظهار داشت: سال ۱۳۹۸  متاسفانه با بی مهری دولت به صنعت بلاک چین در کشور کم و بیش همراه بود و علی‌رغم اینکه به عنوان صنعت هم شناخته شد، متاسفانه با ماینر‌ها به صورت قاچاقچی برخورد کردند و تجهیزات آنهارا گرفتند و برخورد‌های ناروایی از دید ما به عنوان انجمن بلاک چین با فعالین این صنعت صورت گرفت.

وی افزود: یکی از کورسو‌های امیدی که در این وضعیت نا به هنجار جهانی برای انتقال پول داریم است و راه برای ما باز می‌کرد، همین صنعت لاک چین و رمز ارز بود که متاسفانه برخورد خوبی در مجموع با آن صورت نگرفت.

محمدی گفت: در پایان سال، اصلاحیه‌ای که مصوبه هیئت دولت برای آن آمد، امید‌هایی برای ما ایجاد شد که ان شاالله سال بعد برای صنعت رمز ارز کشور سال بهتری باشد، ولی در مجموع سال ۹۸ برخورد‌هایی که صورت گرفت برخورد‌های چکشی و بر اساس مطالعات علمی و استفاده از فرصت‌های این فناوری نبود.


ابراز امیدواری با توجه به اظهارات رئیس جمهور

رییس انجمن بلاک‌چین ایران با توجه به پیشنهاد روحانی مبنی بر ایجاد رمز ارز منطقه ای، برای پیشرفت این صنعت در سال ۹۹ در کشور، ابراز امیدواری کرد و گفت:  امیدواریم در سال ۹۹ با توجه به اینکه آقای رئیس جمهور در کولالامپور پیشنهاد رمز ارز منطقه‌ای را کردند و ماهاتیر محمد نخست وزیر وقت مالزی هم استقبال کرد، با صنعت بلاک چین برخورد بهتری شود تا بتوانیم از این صنعت استفاده بهتری کنیم.

وی افزود: نه اینکه همه مشکلات کشور را در این حوزه بتوانیم حل کنیم، اما شاید بتوانیم برای درصدی از مشکلات نقل و انتقال و تسویه بین المللی صنعت و بازرگانی کشور از این فناوری استفاده کنیم تا بتوانیم مبادلات بین المللی را تسهیل کنیم.  

بیت کوین محلی برای سرمایه گذاری نیست

محمدی در پیش‌بینی بازار رمز ارز‌ها برای سرمایه گذاری در سال ۹۹ اظهار داشت: نگاه به بیت کوین به عنوان محلی برای سرمایه گذاری را درست نمی‌دانیم. من شخصا نگاه به بیت کوین به عنوان محلی برای سرمایه گذاری را درست نمی‌دانم.

وی اضافه کرد: بیت کوین و کریپتوکارنسی‌ها فناوری‌هایی هستند که به عنوان نقل و انتقال ارزش و پول می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. از این منظر اگر به آن نگاه کنیم، کشور ما که الان محذور بین المللی برای تسویه و نقل و انتقال پول قرار گرفته است، برای ما کاربردی‌تر خواهد بود، تا اینکه به آن به عنوان یک بازاری مثل طلا و امثال این‌ها بخواهیم نگاه کنیم. به نظرم استفاده به عنوان ابزاری برای انتقال ارزش و تسویه آن کاربرد بیشتری دارد.

وی در پایان تاکید کرد: من فکر می‌کنم با توجه به پروژه‌های ایرانی که در این زمینه مثل بلاک چین ققنوس و بلاک چین صور ایجاد شده، سال ۹۹، سال شکوفایی صنعت بلاک چین برای کشورمان باشد که در واقع بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. فکر می‌کنم ان شاالله نمونه‌های اولیه  در پروژه‌های تامین مالی جمعی،  پروژه‌های زنجیره تامین پروژه و از این دست، را در سال بعد داشته باشیم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: