bazarnews

کد خبر: ۶۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
در نشست بازارنیوز مطرح شد؛
«حسین راغفر» اقتصاددان مطرح کشور، گفت: الان اقتصاد کشور قفل است. اگر مردم پول هم داشته باشند کجا می‌توانند ببرند؟ یعنی همه جا قفل است، الان قیمت زمین به شدت افزایش پیدا کرده و مسکن که اصلا قابل خرید نیست، با این پول‌ها که کسی نمی‌تواند خانه بخرد.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

«حسین راغفر» اقتصاد دان و استاد دانشگاه در نشست بازارنیوز، گفت: سودی که بانک ها پرداخت می کنند، اقتصاد را فلج کرده است. در همه دنیا روند نرخ سپرده بهره بانک ها، به جز چند کشور که یکی از آنها ما هستیم، کاهش پیدا کرده است. با این نرخ بهره بانکی، اصلاً امکان تولید در کشور وجود ندارد. چون آنها می گویند 20 درصد نرخ سود سپرده است، اما 30 درصد از پولی را که وام می دهند، به عنوان قرض الحسنه نگه می دارند. بنابراین نرخ بهره ای که باید بدهند، به 33 درصد می رسد. لذا هیچ تولیدی با نرخ بهره 34 یا 35 درصد، امکان رقابت در دنیا را ندارد. این در حالی است که در ترکیه به تولید کنندگان، 4 درصد نرخ بهره بانکی می دهند.

وی افزود: اگر شما فقط روی سپرده ها و درآمد حاصل از سپرده ها مالیات بگیرید، این پول ها به جای دیگری منتقل خواهد شد.

راغفر در پایان با اشاره به وضعیت بد اقتصاد کشور گفت: اقتصاد کشور قفل است. اگر مردم پول هم داشته باشند، کجا می توانند ببرند؟ قیمت زمین به شدت افزایش پیدا کرده و مسکن اصلاً قابل خرید نیست. زیرا با این پول ها، کسی نمی تواند خانه بخرد. بازار ارز و سکه هم به شدت رشد کرده است. به نظر من این بازارها حباب دارند و به همین دلیل، یک تلاطم سیاسی می تواند به سقوط همه آنها منجر شود و به طور وحشتناکی، یک عده اموال خود را از دست دهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: