bazarnews

کد خبر: ۶۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
پس از واریز اولین مرحله کمک معیشتی کرونا در روز‌های پایانی اسفند سال ۹۸، حال این پرسش مطرح است که پرداخت این بسته حمایتی تا چه زمانی ادامه دارد؟

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ماهانه 330 میلیارد تومان اعتبار در قالب یارانه کرونا بین 3 میلیون نفر توزیع می شود، تاکید کرده است: این جمعیت حمایت‌های دولت را در چهار ماه از 200 تا 600 هزار تومان دریافت می‌کنند.اولین یارانه پرداختی در این قلب در اسفند ماه به واجدان شرایط تخصیص یافته است. به این ترتیب تا پایان خرداد ماه عملیات پرداخت ایران یارانه تداوم خواهد یافت.
در این قالب به خانوار یک نفره 200 هزار تومان، خانوار دو نفره 300 هزار تومان، خانوار سه نفره 400 هزار تومان، چهار نفره 500 هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم 600 هزار تومان خواهد بود.
قمصریان گفته است: همانگونه که قبلا اعلام شد این کمک‌ها به افرادی پرداخت می‌شود که مطلقا فاقد هرگونه درآمد مستمری باشند، لذا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و نیاز بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول دریافت این کمک‌ها نیستند. به این ترتیب این یارانه به کسانی که حقوق ثابت دارند و مقرری دریافتی به حسابشان واریز می شود، تعلق نخواهد کرفت.
این مقام مسئول اضافه کرده است: نکته دوم این که کمک‌های واریزی دولت در هر یک از مراحل چهارگانه که ماهانه براساس بعد خانوار پرداخت می‌شود حدود 330 میلیارد تومان است.
گفتنی است، چهارشنبه 28 اسفند 98 اولین بسته معیشتی یارانه کرونا به حساب خانوار واریز شد.

 

فصل اقتصاد /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: