bazarnews

کد خبر: ۶۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
«امیرعلی امیرباقری» گفت: از هفته گذشته که معاملات بورس در سال جدید آغاز شد، شاهد ورود جریان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به این بازار بودیم.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: امیرعلی امیرباقری علت ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار سرمایه و رشد شاخص بورس را ناشی از چند عامل دانست و گفت: نامه بانک مرکزی در زمینه نرخ تسعیر ارز، مشکلات قانونی موجود در بازارهای رقیب مانند طلا و ارز و نیز نوسان موجود در بازارهای جهانی باعث شد که این بازارها به لحاظ جذب نقدینگی چندان مورد توجه حقیقی‌ها قرار نگرفت و همچنان شاهد ورود جریان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به سمت بازار سرمایه هستیم.

امیرباقری به استمرار جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود از طریق ورود میزان هنگفتی از سرمایه روند صعودی شاخص بورس با شیب ملایم در بلندمدت و میان مدت ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به وجود فشار فروش در سهام وابسته به صنایع کامودیتی محور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا، افزایش ریسک‌های جهانی و تعطیلی کارخانجات صنعتی تقاضا برای سهام وابسته به کامودیتی‌ها کاهش پیدا کرد که همین امر باعث فشار عرضه، اصلاح و ریزش قیمتی در سهام کامودیتی‌ها شد.

وی اظهار داشت: روند بازار سرمایه ایران بیشتر تحت تاثیر سهام کامودیتی محور است، اما اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود انگیزه از سوی سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌های خود به بازار طلا و ارز شاهد ورود حجم انبوهی از سرمایه به سمت بازار سرمایه هستیم.

امیرباقری با بیان اینکه روند معاملات بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت با شیب صعودی همراه خواهد برد، افزود: قیمت کامودیتی‌ها در این سطح نمی‌ماند و به مرور باید با کمرنگ شدن شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش تاثیرگذاری آن در سطح جهانی قیمت کامودیتی‌ها و تاثیر آن بر بازار سرمایه خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در کوتاه مدت و میان مدت نگرانی چندانی را برای بازار سرمایه متصور نیستیم، اما اگر کرونا به مرز بحرانی برسد و از کنترل خارج شود، در آن زمان اقتصاد ایران و اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: