bazarnews

کد خبر: ۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: برای تامین آب مورد نیاز مجتمع پتروشیمی خراسان به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای هیچ مشکلی وجود ندارد.
بازار نیوز - حمید چیت‌چیان در جلسه شورای اداری این استان که در بجنورد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه تخصیص‌های مورد نیاز آب برای اجرای طرح‌ها در این مجتمع صنعتی داده شده است، گفت: پساب یکی از راهکارها است که این مجتمع می‌تواند بخشی از آب مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند.
 
وی با اشاره به اینکه 50 درصد جمعیت شهر بجنورد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند، افزود: 20 درصد آب مورد نیاز باقی مانده نیز از طریق پمپاژ آب زیرزمینی تامین می‌شود.
 
چیت‌چیان با بیان اینکه استان خراسان شمالی دارای زیرساخت‌های خوبی در زمینه برق است، ادامه داد: یک نیروگاه سیکل ترکیبی 1000 مگاواتی در شهر شیروان در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آن میزان تولید 1.5 برابر افزایش می‌یابد. این درحالیست که حداکثر میزان مصرف برق در خراسان شمالی 300 مگاوات است و برق موجود در حال حاضر سه برابر ظرفیتی است که مصرف می‌شود و در سال آینده که نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به بهره‌برداری برسد به پنج برابر خواهد رسید.
 
وزیر نیرو تصریح کرد: این استان هیچ مشکلی در خصوص تامین برق برای اجرای فعالیت‌های اقتصادی ندارد.
 
وی با اشاره به افتتاح سد غلامان که صبح امروز انجام شد نیز توضیح داد: برای ساخت این سد مبلغ 800 میلیارد ریال هزینه شده است. و علاوه بر آن در خراسان شمالی شش سد مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و شش سد نیز در حال احداث است.
 
چیت‌چیان همچنین از تکمیل سد چندیر تا پایان امسال خبر داد و گفت: این سد از محل ردیف اعتبارات مرزی در حال ساخت است.
 
وی افزود: برای پست برق 400 به 132 کیلوولت که امروز به بهره‌برداری رسید نیز 370 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
در این جلسه همچنین استاندار خراسان شمالی از وجود 87 طرح نیمه‌تمام در این استان خبر داد.
 
محمدرضا صالحی با اشاره به اینکه در بخش تولید کشور طرح‌هایی با 16 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: سهم این استان 17 طرح با مبلغ 422 میلیارد تومان است.
 
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی پنجره‌ای است رو به فردایی سراسر امید، افزود: رفع موانع و افزایش تسهیلات در حوزه تولید از راهکارهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
صالحی ادامه داد: خراسان شمالی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است که تمامی مدیران و مسئولان استانی باید در راستای شناساندن و بهره‌مندی از آن‌ها به درستی اقدام کنند.
 
به گفته وی، افرایش اعتبارات صندوق کارآفرینی امید از سوی دولت و فعال شدن بخش تولید موجب سرعت یافتن روند حرکت و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
 
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: جلسات و اقدامات خوبی در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان از سوی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.
 
وی به ثبت‌نام 390 طرح در سامانه بهین‌یاب در استان خراسان شمالی اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 230 طرح در کارگروه تسهیل و موانع تولید استان تایید و تصویب و 49 طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
 
صالحی افزود: تقویت تولید گیاهان دارویی از دیگر اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در راستای افزایش اشتغال و تولیدات داخلی است، چراکه با تقویت این بخش برای 1630 نفر اشتغال‌زایی مستقیم می‌شود. افزایش برخوداری استان های کم برخوردار و کمتر توسعه‌یافته از محل یارانه سود تسهیلات از دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه، اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی را عملا تجربه کردیم و حتی در آن زمان سیم‌خاردار هم به ما نمی‌دادند از این رو همواره باید خودباور باشیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: با اراده دولتمردان امیدواریم اقتصاد مقاومتی ایران را نجات یابد و هم الگویی برای سایر مسلمانان جهان باشیم. به طور حتم اقتصاد مقاومتی باعث شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود.
 ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: