bazarnews

کد خبر: ۶۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
مهم ترین رویدادهای اقتصادی 19 فروردین ماه؛
در ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۵۲، نخستین قرارداد بازرگانی عمده میان ایران و چین به امضا رسید.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : بازخوانی اتفاقات تاریخی 19 فروردین ماه، در سالهای گذشته، خالی از لطف نیست.

۱۳۱۱، هیات وزیران قانونی تصویب کردند که براساس آن مقرر شد واحد «قران» پول ایران به ریال تبدیل شود.

۱۳۲۳، پیمان بازرگانی عمده ایران و امریکا که زمینه ساز نفوذ اقتصادی امریکا در ایران بود، توسط احمد قوام ـ. قوام السلطنه ـ. نخست وزیر وقت به امضأ رسید.

 ۱۳۳۰، جمعی از صادرکنندگان پشم با صدور دست‌نوشته‌ای به دولت، اعتراض خود به دولت را در ممنوعیت صادرات پشم اعلام کرده و خواستار رسیدگی فوری به آن شدند.

۱۳۵۲، نخستین قرارداد بازرگانی عمده میان ایران و چین به امضا رسید.

۱۳۵۸، سخنگوی دولت موقت اعلام کرد بیش از یک هزار قرارداد بین ایران و آمریکا وجود دارد که بیشتر آن‌ها نظامی است و لغو یکجانبه آن‌ها تنها سبب بلوکه شدن میلیون‌ها دلار سرمایه ایران در آمریکا خواهد شد.

 ۱۳۶۷، انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این مجلس در هفتم خرداد۱۳۶۷ آغاز به کار کرد و تا ششم خرداد سال ۱۳۷۱ ادامه یافت.

 ۱۳۹۰، در آستانه اجرای فاز دوم قانون یارانه‌ها و اصلاح مجدد قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین، ستاد هدفمندی یارانه‌ها تازه‌ترین مصوبه خود برای آزاد‌سازی نرخ بنزین هواپیما‌های ایرانی برای پرواز‌های خارجی را ابلاغ کرد. مصوبه‌ای که بر اساس آن، قیمت بنزین آن دسته از هواپیما‌های ایرلاین ایرانی که به خارج از کشور پرواز می‌کنند، از ۴۰۰ تومان در هر لیتر به ۱۱۴۳ تومان افزایش یافت.

۱۳۹۲، مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین بریتانیا که به بانوی آهنین مشهور بود، در سن ۸۷ سالگی از دنیا رفت. او نخستین و تنها نخست وزیر زن تاریخ بریتانیا به شمار می‌رود.

 ۱۳۹۳، وزیر رفاه اجتماعی از «برنامه مهم دولت» برای افرادی که ماهانه کمتر از ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، خبر داد.

۱۳۹۴، پیمان معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ما اعتقاد نداریم با کاهش تورم باید نرخ سود بانکی سریع و شوک‌گونه پایین بیاید، در عین حال گفت: نرخ سود سپرده‌ها هم به آرامی کاهش پیدا خواهد کرد.

 ۱۳۹۵، بابک زنجانی، متهم اصلی پرونده نفتی در تازه‌ترین اقدام خود و به منظور جبران خسارت و تسویه بدهی، فهرست اموال خارجی را خود به همراه یک وکالت بلاعزل به شرکت نفت داد.

۱۳۹۶، رئیس مرکز آمار از برنامه برای تغییر سال پایه رشد اقتصادی به ۹۰ و تورم به ۹۵ خبر داد.

 ۱۳۹۷، بانک مرکزی تخصیص ارز به دانشجویان آزاد در خارج از کشور را از فهرست دریافت‌کنندگان ارز رسمی حذف کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: