bazarnews

کد خبر: ۶۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
وزیر راه و شهرسازی از تنفس سه ماهه به شرکت‌های حمل و نقلی برای بازپرداخت اقساط آنها خبر داد.

به گزارش بازارنیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درخصوص تصمیمات این وزارتخانه برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل، گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و همکاری مردم، بسیاری از سفرهای نوروزی مردم که به وسیله حمل و نقل عمومی بود، کنسل شد.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب شد که برخی از این شرکت‌ها دچار خسارت‌هایی شوند و در این حوزه تمهیداتی دیده شد، افزود: از همین رو هشت هزار میلیارد تومان از بسته‌ای که برای پشتیبانی از کسب و کارها بود را برای حوزه شرکت‌های فعال در بخش حمل و نقل در نظر گرفته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط دریافت این تسهیلات، تاکید کرد: شرکت‌هایی شامل این تسهیلات می‌شوند که منابع انسانی و نیروی کار خود را تعدیل نکرده و متناسب با شرایط و ضوابط فاصله گذاری اجتماعی بتوانند کار خود را ادامه دهند. در صورت وجود این شرایط، این منابع نیز برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا به آنها تزریق می‌شود.

اسلامی افزود: در مورد بحث تنفسی که در حوزه مالیات، بیمه و پرداخت وام تصمیم گرفته شده است نیز می‌تواند به شرکت‌های خسارت دیده در حوزه حمل و نقل کمک کند تا این شرکت‌ها بتوانند از این شرایط سخت عبور کنند.

وی گفت: امروز تصمیم گفته شد تا شرکت‌هایی که تسهیلات خود را از صندوق توسعه ملی و یا صندوق ذخیره ارزی گرفته‌اند نیز مشمول تنفس سه ماهه بشوند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در زمینه تصمیمات در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز تصریح کرد: شهرداری‌ها و وزارت کشور در این حوزه مکلف شدند که توسعه حمل و نقل عمومی را دنبال کنند و از مردم نیز انتظار می‌رود تا رعایت کنند و در واگن مترو و یا اتوبوس بیش از حد مجاز سوار نشوند.

اسلامی اضافه کرد: آنچه تصمیم گرفته شد این است که در سیستم حمل و نقل عمومی کنترل‌ها انجام شود و مردم فاصله‌ها را رعایت کنند تا از انتقال ویروس جلوگیری شده و کنترل این بیماری انجام شود.

وی با بیان اینکه شرایطی که پیش رو داریم بسیار سخت‌تر بوده و مردم در آن نقش مهمی دارند، گفت: کسب و کارهایی که ریسک متوسط و پایین دارند، مکلف شده‌اند که در استان‌ها از روز شنبه و در تهران از ۳۰ فروردین به بعد فعالیت خود را آغاز کنند و از همین رو باید پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی و فاصله‌گذاری‌های مطمئنه حفظ شود تا بتوانیم از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: