bazarnews

کد خبر: ۶۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
در گفتگوی «حریری» با بازارنیوز مطرح شد؛
«مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، گفت: چین، به کارخانه دنیا معروف است. اگر تولید کند، باید بتواند بفروشد. ولی بازار‌های خریدار کالا‌های چینی، در شرایط خوبی نیستند.

گروه بین الملل بازارنیوز: «مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، در گفتگو با بازارنیوز، گفت: در حال حاضر، وضعیت در چین کنترل شده است. هر کسی که از خارج می خواهد وارد چین شود، با هر پاسپورتی، بدون 14 روز قرنطینه، نمی تواند وارد چین شود. اگر رئیس جمهور کشوری هم باشید، بعد از قرنطینه می توانید وارد چین شوید.

حریری افزود: چین توانسته موضوع را کنترل کند و خطوط تولیدش کار می کنند. اما خطوط تولید، به حالت عادی برنگشته اند. زیرا چین، به کارخانه دنیا معروف است. اگر تولید کند، باید بتواند بفروشد. ولی بازار‌های خریدار کالا‌های چینی، در شرایط خوبی نیستند.

حریری در پایان، به شرکاء تجاری چین، اشاره کرد و گفت: شرکاء عمده چین، اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی هستند و همه این کشورها، درگیر کرونا می باشند. در نتیجه، بازارها و خطوط تولیدشان که نیازمند ماشین آلات و قطعات چینی هستند، متوقف شده و یا با ظرفیت کمی مشغول به فعالیت هستند. اینکه چین شروع به تولید کند، خیلی مهم نیست. در حال حاضر، اقتصاد جهان، یک زنجیره پیوسته متشکل از کشورها است. یک کشور، به تنهایی نمی تواند چیزی را عوض کند.

 
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: