bazarnews

کد خبر: ۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:
برنامه ششم توسعه لابه لای ایرادات و اشکالات و حاشیه های مختلف به دام افتاده است. گروهی اصلا آن را «برنامه» نمی دانند و گروهی هم معتقدند در برنامه به موارد کلیدی اشاره شده است که در هیچ کدام از 5 برنامه قبلی وجود نداشته است.
بازار نیوز - حسین سلیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره برنامه ششم توسعه بیان کرد: در برنامه ششم توسعه اختلاف نظرهایی وجود دارد که می گویند کامل نیست، بنابراین به نظر من نیاز به زمان است تا با تعامل این مسایل و مشکلات حل شود.

به گفته سلیمی، باید توجه کرد برنامه در زمانی نوشته شده است که دولت گرفتاری های زیادی دارد.

او، ادامه داد: در حال حاضر در در دوره پساتحریم هستیم و برجام در حال اجرایی شدن است، اما هر روز یک موضوع و مساله جدید ایجاد می شود، می بینید که الان مشکلات بانکی ایران علی رغم اینکه جز تعهدات برجام بوده است هنوز حل نشده است.

وی، تاکید کرد: البته دولت به دنبال رفع این مشکلات بوده است. شنیدم که در مجلس درباره این برنامه گفته بودند، اصلا برنامه نیست و باید تجدیدنظر و اصلاحاتی روی آن صورت بگیرد. به هرحال باید دید چه اتفاقاتی می افتد.

او گفت: رییس جمهور و گروهشان واقعا در جهت حل مشکلات مملکت گام برمی دارند و برای ارتقای رشد اقتصادی و کاهش تورم بی نهات در تلاش هستند. همه اقداماتی که انجام می دهند واقعا در محور همین موضوعات بوده است و تا به الان هم موفق شده اند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اضافه کرد: به هرحال در همین لحظه دولت موفق شد تا رشد منفی 6.8 درصد سال های گذشته را مثبت کند و تورم بالای 40 درصد به زیر 10 درصد برساند. دولت در پی این است که ارز را آزاد کند و اقداماتشان در همان مسیر است. همه این موارد را باید به یکدیگر ارتباط داد تا بتوان یک برنامه درست ارائه کرد.

سلیمی همچنین گفت: به دلیل مجهولاتی که در برنامه وجود داشت، مسایلی به وجود آمده است. به هرحال زمانی که برنامه تهیه می شد هنوز بحث نفت و قیمت هایش مشخص نشده بود. با مشخص شدن و حذف مجهولات امیدواریم دولت برنامه خوبی ارائه دهد. چرا که هم دولت و هم مجلس در تلاشند تا رشد مناسبی در شأن ایران حاصل کنند که آن هم حدود رشد اقتصادی 7، 8 درصد است.

او همچنین معتقد است: احتمال اینکه امسال به رشد 7،8 درصدی برسیم نیست، برای سال آینده در حال برنامه ریزی هستند و ممکن است این میزان رشد حاصل شود. اما قطعا سال 97، رشد 8 درصد حاصل خواهد شد.

ایسکانیوز

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: