bazarnews

کد خبر: ۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
قیمت نفت روز سه‌شنبه به دلیل افزایش صادرات نفت ایران، کمی کاهش یافت؛ اما برنامه‌ریزی اوپک برای ثابت نگه‌داشتن قیمت این حامل انرژی، نشان داد که می‌توان این قیمت را ثابت نگه داشت.
بازار نیوز -  قیمت نفت‌خام بین‌المللی LCoc۱ با ۵۰.۷۰ دلار در هر بشکه معامله شد که ۱۸درصد نسبت به روز قبل کاهش قیمت داشته است.

قیمت نفت اینترمدیت تگزاس آمریکا، CLc۱ معادل ۲۵ سنت کاهش داشت و ۴۸.۵۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

معامله‌گران بر این باورند که کاهش قیمت به دلیل افزایش میزان تولیدات نفت و میعانات گازی ایران که احتمالاً به ۲.۸ میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر رسیده، بوده است. این میزان تولید تقریباً مشابه با میزان تولیدات ایران در سال ۲۰۱۱ و قبل از اعمال تحریم‌های نفتی علیه این کشور است.

با این‌حال، تحلیلگران بر این عقیده‌اند که ایران همچنان تلاش خود را برای افزایش میزان تولیدات و رسیدن آن به سطح قبل از تحریم‌ها، ادامه می‌دهد و این مسئله باعث خواهد شد که تهران، اعمال برخی محدودیت‌ها در تولید نفت که توسط اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پذیرفته‌ شده است را، بپذیرد. این در شرایطی است که رقیب منطقه‌ای ایران، یعنی عربستان سعودی نیز به بالاترین میزان تولیدات خود رسیده و رکوردی جدید را در تولید نفت به نام خود زده است.

بعد از نشست الجزیره، خوش‌بینی‌ها در خصوص همکاری کشورهای عضو اوپک برای ثابت نگه‌داشتن قیمت نفت و همکاری کشورهای غیر عضو مانند روسیه به‌ شدت افزایش‌یافته است. در این رابطه، شرکت تحقیقاتی مورگان استنلی در یادداشتی تحلیلی اعلام کرده است: «در حال حاضر خوش‌بینی‌ها به ثبات قیمت نفت بازگشته و بازار با نگرانی، منتظر اجرایی شدن این وعده از سوی کشورهای عضو اوپک و همکاری کشورهای غیر عضو است.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «عوامل مهمی در قیمت نفت تأثیرگذار هستند که باید در هفته‌های آتی به آن‌ها توجه شود. از جمله این عوامل می‌توان به همکاری کشورهای اوپک در ثابت نگه‌داشتن قیمت نفت، همکاری کشورهای غیر عضو با اوپک مانند روسیه و میزان موجودی نفت آمریکا و دیگر داده‌ها در این زمینه نام برد.»
رویترز
برچسب ها: نفت ، بازار ، اوپک ، بازار نیوز ، bazarnews
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: