bazarnews

کد خبر: ۶۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
وزیر اسبق بهداشت در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
«کامران باقری لنکرانی» وزیر اسبق بهداشت در گفتگوی زنده اینستاگرامی با بازارنیوز گفت: اطلاعات ما هنوز اندک است، اما غذا‌هایی در پاندمی کرونا توصیه می‌شود که با بهره گیری از مطالعات بر سایر عفونت‌های تنفسی، می‌توان برخی موارد را نام برد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: «کامران باقری لنکرانی» وزیر اسبق بهداشت در گفتگوی زنده اینستاگرامی با بازارنیوز گفت: ما اطلاعاتی که داریم در مورد این ویروس در حال تکمیل است ولی هنوز اطلاعات خیلی دقیقی نداریم. ما کلا می دانیم هرچیزی که باعث تقویت سیستم ایمنی بشود روی این بیماری می تواند اثر مثبت بگذارد. ما میدانیم مصرف ویتامین D می تواند به کنترل این بیماری و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و افراد این بیماری را نگیرند.

«باقری لنکرانی» ادامه داد: گزارش هایی هست که مثلا مصرف روی می توانست در واقع چرخه تکثیر این سلول را قطع کند. برعکس یک گزارش هست که می گوید مصرف آهن اثر بدی دارد و ویروس از آهن سو استفاده می کند و حتی صحبت این است که این ویروس آهن را از زنجیره هموگلبین بیرون می اندازد و حتی باعث می شود که خون رسانی و اکسیژن رسانی توسط گلبول های قرمز به بافت های بدن مختل بشود. البته اطلاعات مان هنوز خیلی دقیق نیست.

وی در پایان با اشاره به مواد غذایی مناسب برای مقابله با کرونا، گفت: اطلاعات ما هنوز اندک است اما غذاهایی در پاندمی کرونا توصیه می شود که با بهره گیری از مطالعات بر سایر عفونت های تنفسی، این موارد را می توان توصیه کرد:


استفاده از جوانه ها و غلات سبوس دار
استفاده از منابع روی و پروتئین با استفاده از گوشت سفید مرغ و تخم مرغ خوب پخته شده و حبوبات
استفاده از ماست پروبیوتیک
استفاده از منابع امگا ۳ در ماهی پخته شده و بذر کتان و گیاه خرفه و روغن مایع کنجد و کانولا یا کلزا و استفاده از گردو و کنجد
استفاده مکرر از مایعات گرم و آب گرم
استفاده از آش محتوی سبزی و حبوبات و سوپ گرم
استفاده از انواع سبزی و میوه به عنوان منبع ویتامین ث
استفاده از جوانه ها و روغن کنجد و کانولا و گردو به عنوان منبع ویتامین E
استفاده از سبوس غلات و سبزیجات برگ سبز و ماکیان به عنوان منبع ویتامینهای گروه B
دریافت رژیم پر فیبر (کربوهیدرات پیچیده مثل غلات سبوس دار و انواع فیبر ها ) .

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: