bazarnews

کد خبر: ۶۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه آخرین روز هفته با افزایش 15 هزار و 716 واحد به رکوردشکنی ادامه داد.

به گزارش بازارنیوز، برخلاف بورس‌های مهم جهان که روند نزولی یافته‌اند، امروز هم در پایان معاملات به رکوردشکنی ادامه داد و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با جهش 15 هزار و 736 واحد به رقم 741 هزار و 872 واحد رسید. 

شاخص کل بازار در بورس با معیار هم‌وزن، امروز 5 هزار و 894 واحد به رقم 252 هزار و 54 واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 2 هزار و 787 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از 6 میلیارد سهام حق‌تقدم و یا سایر اوراق مالی در قالب یک میلیون نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 347 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

روند یکساله شاخص بورس تهران

اگر ارزش بازار فرابورس را هم درنظر بگیریم، امروز ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس به حدود 11.5 هزار میلیارد تومان رسید که این مبلغ به عنوان سرمایه در گردش و نقدینگی جدید دراختیار شرکت‌های بورسی و فرابورسی قرار گرفت. 

کارشناسان دلیل رکوردشکنی بورس تهران را چند نکته عنوان می‌کنند که از مهمترین آن وجود نقدینگی سرگردان بازار به سوی بورس می‌دانند، همچنین جذاب شدن بازار سرمایه به خاطر بازدهی مناسب و ارزهای اولیه سهام شرکت‌های مهم تأمین اجتماعی است. از طرفی دولت اعلام کرده سهام بانک‌های تجارت، ملت و صادرات در قالب یک صندوق قابل معامله بورسی در رشته بانک به زودی عرضه اولیه می‌شود. 

همچنین باقی‌مانده سهام دولت در شرکت‌های مهم خودروسازی، پالایشی، پتروشیمی، بیمه‌ای و خودرویی در قالب صندوق‌های قابل سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس به زودی با تخفیف 20 درصد به ملت عرضه می‌شود.

همچنین وجود رکود در بازارهای موازی مانند طلا و ارز و سکه و بازار مسکن باعث روی‌آوری مردم به بورس شده است. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با افزایش 4 هزار و 198 واحد به رقم 197 هزار و 652 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش 3 هزار و 919 واحد به رقم 167 هزار و 568 واحد رسید. 

شاخص آزاد شناور با افزایش 21 هزار و 694 واحد به رقم 941 هزار و 827 واحد رسید. 

شاخص بازار اول در بورس تهران با افزایش 11 هزار و 875 واحد به رقم 524 هزار و 911 واحد رسید. 

شاخص بازار دوم بورس با افزایش 30 هزار و 436 واحد به رقم یک میلیون و 574 هزار و 193 واحد رسید. 

امروز عمده نمادهای مهم بورس در تقویت شاخص کل بازار اثرگذار بوده‌اند که از مهمترین این نمادها می‌توان به پتروشیمی خلیج‌فارس، گروه مپنا، چادرملو، بانک ملت، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و شستا نام برد.

نمادهای پربیننده که مورد علاقه معامله‌گران بورسی قرار گرفت شامل بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، خدمات انفورماتیک و بانک صادرات بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 196 واحد رشد کرده و به رقم 9 هزار و 73 واحد رسید. 

امروز ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 571 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 574 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 202 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای گوهرزمین، صباتأمین، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، فرابورس ایران،‌ مادیران و مدیریت انرژی امید تابان هور در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند. 

همچنین نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، مادیران، بیمه دی، سیمان لار سبزوار بوده‌اند. 

امروز در جریان معاملات بورس، برخی نمادهای بورسی با پیام ناظر متوقف شدند. تعدادی از نمادها بازگشایی و برخی دچار وقفه در معاملات شدند. از جمله می‌توان به توقف نماد وبانک مربوط به سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، توقف نماد تجارت الکترونیک پارسیان، توقف آلومینیوم ایران، توقف کاشی تک‌سرام، سیمان کرمان، سیمان خاش، شرکت کارتن ایران، سرمایه‌گذاری غدیر و شهد ایران اشاره کرد. 

همچنین در پیام دیگری، وقفه در معاملات نماد داروسازی اکسیر، وقفه در داروسازی کوثر اشاره کرد. 

در پیام دیگری، بازگشایی نماد پاستوریزه پگاه اصفهان صورت گرفت. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: