bazarnews

کد خبر: ۶۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۳۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( سوم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۳۹۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۱۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۷۷ هزار و ۳۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: در فاز مدیریت شده بیماری هستیم و روند کنترل شده بیماری کووید ۱۹ حفظ شده است. تدوام این وضعیت به رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی بستگی دارد. امیدواریم با رعایت پروتکل های فاصله گذاری هوشمند و مراعات نکاتی که پزشکان می گویند بتوانیم در روزها و هفته های آتی خبرهای بهتری را اعلام کنیم.

 

ایرنا /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: