bazarnews

کد خبر: ۶۹۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
انتقاد خضریان از کمیسیون اقتصادی؛
علی خضریان، نماینده منتخب تهران در مجلس یازدهم، با انتشار رشته توئیتی به تصمیم اخیر کمیسیون اقتصادی، مبنی بر بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد انتقاد کرد و نوشت: بدون اصلاح مناطق آزاد فعلی، ایجاد ۱۰ منطقه آزاد جدید تنها منجر به افزایش واردات کالاهای مصرفی از طریق تجارت غیررسمی خواهد شد.

گروه بازرگانی بازارنیوز: علی خضریان، نماینده منتخب تهران در مجلس یازدهم، با انتشار رشته توئیتی، از اقدام کمیسیون اقتصادی برای ایجاد مناطق آزاد، در شرایط کنونی کشور، انتقاد کرد.

خضریان در رشته توئیت خود نوشت: در شرایط جنگ اقتصادی و درحالی که قاچاق و واردات کالای مصرفی منجر به کاهش تولید و به تبع آن افزایش بیکاری می‌گردد؛ کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در واپسین روزهای عمر خود به جای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم، به دنبال ایجاد ده‌ها منطقه آزاد جدید است.

 

وی در بخش دیگری از توئیت خود، ضمن اشاره به حجم واردات از این مناطق، گفت: صادرات از مناطق آزاد حدود ۱درصد کل صادرات کشور است و واردات آن نیز ۲ تا ۶ برابر صادرات آنها می‌باشد! بدون اصلاح مناطق آزاد فعلی و هدایت آنها به سمت صادرات، ایجاد ۱۰ منطقه آزاد جدید تنها منجر به افزایش واردات کالاهای مصرفی از طریق تجارت غیررسمی خواهد شد. اعضا هیات مدیره و سایر انتصابات در سازمان‌های مناطق آزاد نشان می‌دهد که این مناطق با حدود ۳هزار میلیارد تومان بودجه سالانه تبدیل به حیاط خلوت دولت شده‌اند که مطابق ماده ۵ قانون مناطق آزاد، سازمان‌های این مناطق از قوانین عمومی شرکت‌های دولتی مستثنی می‌باشند!

نماینده منتخب تهران در مجلس یازدهم در پایان، با مطرح کردن نبود شفافیت در برخی شرکت های دولتی، نوشت: در حالیکه عدم شفافیت شرکت‌های دولتی که حدود دوسوم بودجه کشور را در اختیار دارند، همواره مناقشه برانگیز بوده و همان نظارت نصفه و نیمه را هم ندارند، مناطق آزاد تابع همان قوانین نیز نیستند و مجلس به جای اصلاح قانون و تلاش برای افزایش شفافیت، تعداد مناطق آزاد را ۲ برابر کرده است!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
اقای هنوز نیامده شاخ وشنانه کشیدن رو شروع کردی ایا از بیکاری وگرفتاری جوانان اطلاع دارید حداقل ایجاد مناطق ازاد باعث اشتغال ورونق اقتصادی میشود وواردات وصادرات رو هم میشود کنترل کرد مجلس میتواند کنترل کندحالا که تحریم کشور را زمین گیر کرده مراودات اقتصادی باهمسایگان از طریق مناطق ازاد بهترین گزینه هست
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: