bazarnews

کد خبر: ۶۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: روزه داری یک نکته مثبت دارد، به طوری که هنگام روزه گرفتن واکنش‌های التهابی شدید بیماری کرونا، کمتر شود و در نتیجه از شدت کشندگی این ویروس کم می‌شود.

حمید عمادی رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره)، جمعه شب در گفتگوی زنده اینستاگرامی، به ارزیابی بیماری کرونا در ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: روزه گرفتن در این ایام منعی ندارد و مردم می‌توانند روزه بگیرند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: روزه داری یک نکته مثبت دارد، به طوری که هنگام روزه گرفتن واکنش‌های التهابی شدید بیماری کرونا، کمتر شود و در نتیجه از شدت کشندگی این ویروس کم می‌شود.

عمادی در پاسخ به این سوال که وضعیت و شرایط روزه داری برای بهبود یافتگان کرونا به چه صورت است، گفت: اگر این دسته از افراد که در دوران نقاهت بیماری هستند، ممکن است با گرفتن روزه دچار ضعف شوند، بنابراین شاید برای آنها روزه گرفتن خوب نباشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی، در ارتباط با از بین رفتن کرونا در روزهای گرم سال، افزود: متأسفانه ثابت نشده که گرما می‌تواند باعث نابودی ویروس شود، چون در حال حاضر در کشورهایی مثل عربستان سعودی، هندوستان، مکزیک، برزیل و…، که گرم هستند، این بیماری مشاهده می‌شود.

عمادی درباره داروهایی که برای درمان کرونا استفاده می‌شود، گفت: داروهای مختلفی در حال حاضر تجویز می‌شود، اما در این بین، قرص هیدروکسی کلروکین که برای درمان مالاریا بوده و البته الان برای بیماری‌های روماتیسمی تجویز می‌شود، بهترین دارویی است برای آن دسته از بیمارانی که تازه مبتلا شده اند.

 

مهر /

برچسب ها: روزه ، کرونا ، ماه رمضان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: