bazarnews

کد خبر: ۶۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: ظرفیت مترو ثابت است و مردم باید نسبت به این ظرفیت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که افزایش تراکم در مترو را نداشته باشیم.

«فرنوش نوبخت» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران" در خصوص تمهیداتی که در پی افزایش شلوغی مترو در ایستگاه‌ها رخ داده است، گفت: تمامی تمهیدات از قبل در نظر گرفته شده است و از قبل اقدامات را انجام داده‌ایم و توانستیم به حداقل رساندن سرفاصله حرکت قطارها را اجرائی کنیم و سرفاصله حرکت در خط دو به سه دقیقه و در خط یک و چهار به 5/3 دقیقه رسیده است. همچنین از ظرفیت همه قطارها در این ایام استفاده شده است. در همین راستا پیامک‌های به شهروندان ارسال می‌شود تا فاصله اجتماعی را در هنگام حضور در مترو رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک در مترو گفت: از همه شهروندان خواهش کردیم که خودشان ماسک بزنند و موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و امیدواریم شهروندان بتوانند خود را با شرایط تطبیق دهند و با شرایط موجود از شبکه مترو استفاده کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد توقف قطار در ایستگاه‌های تقاطعی قابل اجراست یا خیر؟ گفت: چنین موضوعی به ما اعلام نشده است و در صورت اعلام از سوی ستاد باید حوزه‌های کارشناسی ایستگاه‌ها موضوع را بررسی کنند تا مشخص شود امکان اجرای آن وجود دارد یا خیر.

نوبخت در خصوص آمار حضور مسافران در مترو پس از بازگشایی اصناف گفت: ظرفیت مترو ثابت است و مردم باید نسبت به این ظرفیت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که افزایش تراکم در مترو را نداشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که اعلام شده است در صورت افزایش ظرفیت مترو به بالای 500 هزار نفر امکان اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی میسر نیست، گفت: اکنون نیز در ایستگاه‌های تقاطعی مسافران باید بیشتر به تمهیدات بهداشتی و رعایت فاصله‌ها اقدام کنند. این یک عددی است و آمار مسافران به این عدد هم می‌رسد و شهروندان خودشان باید تدبیر و مدیریت کنند. اگر بخواهند در ساعت پیک به مترو مراجعه کنند، ازدحام زیاد است و در نتیجه باید به گونه‌ای حضور خود را مدیریت کنند که در ساعت‌های پرتراکم در ایستگاه‌ها حضور نداشته باشند تا ما نیز بتوانیم با تدابیر اندیشیده شده تاثیرگذار باشیم.

او در خصوص آخرین آمار ابتلای نیروهای مترو به کرونا گفت: آمار تعداد مبتلایان به کرونا در پرسنل مترو مربوط به هفته گذشته است و امروز آمار مبتلایان را نگرفته‌ام، همکاران ما هوشیارتر شدند و دقت بیشتری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درخصوص اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو که مقاومت‌هایی برای اجرای آن وجود دارد، گفت: هرکسی باید برای سلامتی خودش ماسک بزند. اگر هرکسی هنگام خروج از خانه ماسک داشته باشد، با ماسک هم وارد مترو می‌شود. مترو تافته جدا بافته‌ای نسبت به بانک‌ها و ادارات نیست و همه باید رعایت کنیم.

نوبخت ادامه داد: در مترو هواسازهایی وجود دارد که در هیچ اداره‌ای وجود ندارد. همه هواسازها کار می کنند و به جای اینکه روی این مساله تاکید کنیم، کدام سازمان چه کاری انجام دهد،‌ همه باید شخصا اقدامات بهداشتی را انجام دهیم. از ماسک استفاده کنیم و با این ماسک هم وارد اتوبوس، هم وارد مترو و هم تاکسی شویم. کسی که وارد مترو می‌شود با وسیله دیگری خود را به مترو رسانده است و اگر در آن مد حمل و نقل ماسک بزند، هم به نفع خودش است و هم سایر شهروندان و هم اثرگذاری بیشتری نیز دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: مساله اکنون مترو نیست، موضوع در مجموع تمام مدهای حمل‌ونقل است و وقتی افزایش بار مسافر وجود دارد فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و باید این شرایط را خودمان رعایت کنیم و اگر هر فردی خودش موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کند، ‌تدبیر آن خیلی بیشتر از اطلاعیه‌ها،‌ ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌هاست. همه باید مراعات کنیم و به دولت و شهرداری کمک کنیم تا بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

 

ایلنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: