bazarnews

کد خبر: ۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
یک مقام مسئول از صادرات بیش از ۳.۸ میلیارد دلار میعانات گازی فازهای پارس جنوبی در طول ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: حجم صادرات میعانات گازی در مقایسه با پارسال ۸۸ درصد افزایش یافته است.
بازار نیوز - مهدی یوسفی با بیان اینکه شهریور ماه امسال بیش از ۳ میلیون و ۴۱ هزار تن میعانات گازی و  محصولات غیر نفتی به ارزش یک میلیارد و ۱۴۴میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است، گفت: در بازه زمانی مورد بررسی صادرات محصولات تولیدی منطقه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۵ درصد افزایش یافته است.
 
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۹ میلیون و ۶۱ هزار تن کالاهای غیرنفتی به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود۳۱ درصد رشد را نشان می دهد.
 
این مقام مسئول درآمد حاصل از صادرات محصولات غیر نفتی  کشور از منطقه ویژه پارس در ۶ ماهه نخست امسال را ۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این درحالی است که ارزش محصولات صادراتی در بازه زمانی مورد بررسی ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال هم بالغ بر ۹ میلیون و ۳۳۹ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۷ دلار به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال به حیث وزن و ارزش به ترتیب ۸۸ و ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
یوسفی میزان صادرات میعانات گازی و محصولات غیر نفتی در ۶ ماهه نخست امسال را حدود ۱۸ میلیون و ۴۰۱ هزار  تن عنان کرد و یادآور شد: بر این اساس بیش از ۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار ارزش کالاهای صادراتی در شش ماهه اول امسال است که نسبت به مدت مشابه پارسال به حیث وزن و ارزش به ترتیب ۵۵ و۳۱ درصد رشد داشته است.
 
پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول را از جمله کالاهای صادراتی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که به ۲۹ کشور مختلف صادر می‌شود.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: