bazarnews

کد خبر: ۶۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
اتاق تعاون ایران منتشر کرد؛
بخش تعاون در آذرماه ۱۳۹۸ از لحاظ تعداد و اشتغال زایی نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال گذشته از وضعیت قابل قبول و رشد خوبی برخوردار شده است.

 
گروه کار و تعاون بازارنیوز: اتاق تعاون ایران گزارشی را از وضعیت تعاونی های کشور منتشر کرد. در این گزارش آمده است:
بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمار‌های ثبتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

* از ابتدا تا آذرماه ۱۳۹۸ در مجموع ۹۳۱۲۰ تعاونی و ۶۰۳ اتحادیه با عضویت ۵۸۳۹۲۲۵۴ نفر (تعداد ۴۸۰۴۶۷۳۵ نفر عضو تعاونی سهام عدالت هستند) در کل کشور به ثبت رسیده است که برای ۱۷۵۸۶۸۱ نفر فرصت شغلی را ایجاد نموده اند.

* بطور متوسط هر تعاونی برای ۱۸ نفر فرصت شغلی ایجاد نموده است.

* در نه ماه سال ۹۸ در مجموع ۲۲۸۵ تعاونی با اشتغال زایی ۴۱۹۶۵ و ۱۸ اتحادیه در کل کشور به ثبت رسیده است.

* در آذر ماه ۱۳۹۸ نیز ۳۱۷ تعاونی با عضویت ۱۰۷۶۴ نفر و فرصت شغلی ۵۵۰۵ نفر و سرمایه اولیه ۹۲ میلیارد ریال به ثبت رسیده است. همچنین یک اتحادیه در استان فارس به ثبت رسید.

* در آذرماه ۱۳۹۸ استان فارس با ثبت ۳۲ تعاونی در بین کلیه استان‌ها بیشترین ثبت را داشته است.

* از ابتدا تا آذرماه ۱۳۹۸ بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده به تفکیک رشته فعالیت ها، خدمات و کشاورزی به ترتیت با تعداد ۲۶۰۴۵ و ۲۲۶۴۴ واحد می‌باشند.

* در نه ماه سال ۱۳۹۸ بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده به تفکیک رشته فعالیت ها، خدمات و کشاورزی به ترتیب با تعداد ۷۰۸ و ۶۱۶ واحد می‌باشند.

* در آذر سال ۱۳۹۸، بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده به تفکیک رشته فعالیت ها، کشاورزی و خدمات به ترتیب با اعداد ۸۵ و ۸۰ واحد میباشند.

مقایسه عملکرد آذرماه ۱۳۹۷ نسبت به آذرماه ۱۳۹۸

مقایسه تعداد تعاونی‌های ثبت شده در آذرماه سال جاری نسبت آذرماه ۱۳۹۷، افزایشی معادل ۲۷% دارد و تعداد فرصت شغلی با افزایش معادل ۷۵% را به همراه داشته اند.

مقایسه عملکرد آبان ماه ۹۸ نسبت به آذرماه ۱۳۹۸:

تعداد تعاونی‌های ثبت شده در آذرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته، با کاهش ۷۳ درصد افزایش و تعداد فرصت شغلی با افزایش ۹۷ درصدی را به همراه داشته است.

در مجموع بخش تعاون در آذرماه ۱۳۹۸ از لحاظ تعداد و اشتغال زایی نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال گذشته از وضعیت قابل قبول و رشد خوبی برخوردار شده است.
 
وضعیت بخش تعاون در سال ۱۳۹۸
 
وضعیت بخش تعاون در سال ۱۳۹۸
 
 
وضعیت بخش تعاون در سال ۱۳۹۸
 
وضعیت بخش تعاون در سال ۱۳۹۸
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: