bazarnews

کد خبر: ۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
علی ربیعی گفت: تاب آوری اقتصادی در دوران کرونا به ویژه در زمینه حفظ اشتغال در کانون توجه دولت بوده و برنامه ریزی برای جبران آسیب‌های کرونا در روز‌های پساکرونایی از جمله موضوعاتی است که در دستور کار جلسه کمیته‌های اقتصادی کرونا و جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و هیئت وزیران بوده است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوزعلی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این هفته ها برای دولت و برای همه مردم هفته های طاقت فرسایی است. دولت در هفته گذشته در بخش اقتصاد، بین‌الملل و حوزه اجتماعی تصمیمات مهمی را گرفت. سر پا نگه داشتن اقتصاد و رسته های آسیب خورده از کرونا و کاهش هزینه های این رشته ها از جمله برنامه های دولت است.

ربیعی گفت: تاب آوری اقتصادی در دوران کرونا به ویژه در زمینه حفظ اشتغال در کانون توجه دولت بوده و برنامه ریزی برای جبران آسیب های کرونا در روزهای پساکرونایی از جمله موضوعاتی است که در دستور کار جلسه کمیته های اقتصادی کرونا و جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و هیئت وزیران بوده است.

وی افزود: سازمان مدیت و برنامه ریزی و بودجه برای جهش تولید و تدوام اقتصاد مقاومتی با دستگاه‌هایی که در زمینه جهش کشور فعالیت دارند تفاهم نامه هایی جداگانه امضا کرده است که در اواخر اردیبهشت رونمایی می شود.

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها دستور داده است برای افزایش اشتغال و جایگزین اشتغال های آسیب دیده برنامه ای تنظیم کنند. شهرداری ها هم مکلف شدند برای رونق مسکن برنامه هایی را ارائه کنند.

ربیعی تاکید کرد: براساس برنامه دولت، در ماه‌های آینده اشتغال هایی که به طور کامل از بین رفته است را احیا خواهیم کرد. تسهیلات کسب و کارها فقط برای پرداخت حقوق کارگران نیست بلکه برای سرمایه در گردش و سرپا نگه داشتن بنگاه اقتصادی مربوطه هم است.

وی ادامه داد: دسته بندی شهرها به سه منطقه سفید، زرد و قرمز به معنای عادی سازی شرایط نیست بلکه به معنای همان فاصله گذاری هوشمند فیزیکی است. براساس این دسته بندی‌ها، شهرها می‌توانند خودشان را ساماندهی کنند.

سخنگوی دولت گفت: طبقه‌بندی شهرها صرفا برنامه ریزی برای تصمیم‌گیری در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعات و بازگشایی اماکن مذهبی است.  

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: