bazarnews

کد خبر: ۶۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
رئیس دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه لوترن کالیفرنیای آمریکا پاسخ می‌دهد؛
جمشید دموئی رئیس دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه لوترن کالیفرنیای آمریکا گفت:  قرار است که حدود ۳ درصد از اقتصاد جهان افت کند که البته سهم برخی از کشور‌های پیشرفته جهان، ۶.۱ درصد است. شاخص‌هایی که در آینده اقتصاد‌های کشور‌ها را می‌سازند، با شاخص‌های کنونی فرق خواهند کرد. هیچ راهی به جز نگاه مشترک به مسائل مشترک جهانی نیست.

گروه بین الملل بازارنیوز: جمشید دموئی، رئیس دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه لوترن کالیفرنیای آمریکا در گفتگویی با اشاره به موضوع همه گیری کرونا، گفت: تقریبا تمامی موسسات و سازمان هایی که در حوزه پیش بینی اقتصاد آمریکا فعال هستند، میزان کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا را تا انتهای سال جاری میلادی، بین 5.5 تا 6 درصد تخمین می زنند. اگر به وضعیت بیکاری نگاهی بیاندازیم، می بینیم که حدود 30 میلیون نفر در این کشور، تقاضا برای شغل داشته اند. بررسی ها نشان می دهد که میزان بیکاری تا آخر سال، بین 10 تا 13 درصد خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آثار کووید-19 بر اقتصاد جهانی، اظهار داشت: قرار است که حدود 3 درصد از اقتصاد جهان افت کند که البته سهم برخی از کشورهای پیشرفته جهان، 6.1 درصد است. در مورد برخی از کشورهای اروپا، این رقم 7.5 درصد خواهد بود و برای ایتالیا، بیش از 9 درصد افت تخمین زده می شود. تقریبا هیچ کشوری در دنیا نیست که بتوان گفت با هیچگونه افتی مواجه نخواهد شد.

رئیس دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه لوترن کالیفرنیای آمریکا افزود: در این بین، دو کشور هند و چین 1.2 درصد افت را تجربه خواهند کرد که دلیل آن، بازار بزرگ داخلی این کشورهاست. این رقم درباره ایران، 6 درصد است.

دموئی در پایان، ضمن اشاره به لزوم نگاه مشترک جهانی برای حل این موضوع، گفت: شاخص هایی که در آینده اقتصادهای کشورها را می سازند، با شاخص های کنونی فرق خواهند کرد. هیچ راهی به جز نگاه مشترک به مسائل مشترک جهانی نیست. اگر کرونا فایده ای داشته باشد، همین نگاه مشترک است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: